Formidling og presentasjoner
Her finner du oversikt av formidling og presentasjoner fra aktivitetene i Læringsakademiet. Presentasjonene og presentasjoner merket opptak er tilgjengelige for BFE-ansatte i arkivet i Teams-område til Læringsakademiet. Ta kontakt med din studieprogramleder, nestleder ved instituttet eller koordinator hvis du ikke har tilgang.
Fagdag - Pedagogisk bruk av digitale verktøy. 2. november 2022 | |
Velkommen og introduksjon til dagens tema -Hva skjer i sektoren? |
Førsteamanuensis Annfrid Sivertsen, BFE -Opptak |
Digitalisering av undervisning i høyere utdanning. Hva gir det oss og hva koster det oss? Muligheter, utfordringer pluss noen praktiske tips. |
Dosent Lisbet Rønningsbakk, Institutt for lærerutdanning og pedagogikk, HSL -Opptak |
Interaktive verktøy i nettstudier | Assisterende instituttleder Andreas Mikkelsen og studieprogramleder nettbaserte studier universitetslektor Egil Rasmussen, HHT campus Alta -Opptak |
Go-Pro filming for laboratory-based teaching: possibilities and trade-off | Professor Kirsten Krause og student Liv-Irene Berglund AMB |
Undervisningskvalitet og bruk av digitale verktøy. Hva kan Result bidra med? |
Leder for Result, Førsteamanuensis Øystein Lund -Opptak |
Development of an Interdisciplinary Massive Open Online Course |
Stipendiat Adrianna Walentyna Kochanska, NFH - Opptak |
Studentaktiv undervisning av store studentgrupper med Peer Instruction |
Førstelektor David Andre Coucheron, Institutt for fysikk og teknologi, NT-fak -Opptak |
Støtte fra ITA – hvordan ta i bruk et digitalt verktøy til undervisning? | Faggruppeleder digitalt læringsmiljø Marte Karidatter Skadsem og rådgiver Sigurd Holthe Jaklin digital partner ved ITA for BFE, NT, IVT og UMAK, faggruppe digitalt læringsmiljø -Opptak |
Seminar - Hvordan utdanner BFE kandidater med innovasjonskompetanse? 31. mai 2022 | |
Innledning til seminar- Hva er innovasjon og innovasjonskompetanse i høyere utdanning? | Førsteamanuensis Annfrid Sivertsen, BFE |
Hvordan vi har jobbet for å gi innovasjonskompetanse til kandidater fra bachelor og masterstudiet i bioteknologi | Professor og studieprogramleder Klara Stensvåg, NFH |
Undervisning av innovasjon og entreprenørskap for Masterstudenter i Biomedisin MBI-3012 - Todagers workshop i Design Thinking | Førsteamanuensis og studieprogramleder Gerd Berge, Institutt for medisinsk biologi, Helsefak, UiT |
IDEGENERATOREN - Innovasjon og entreprenørskap i utdanning på UiT | Univsersitetslektor Håvar Brattlig og universitetslektor Alexander Utne |
Studentenes stemme - Vår bacheloroppgave " Entreprenørskap ved siden av høyere utdanning: En kvalitativ undersøkelse av studenters intensjon om å starte opp en bedrift" | Student Simen Eide Brøste |
Hvilket tilbud har UiT til studenter med særlig interesse for innovasjon og entreprenørskap? - Støttefunksjoner ved UiT | Førstekonsulent Preben Lund og seniorrådgiver og næringslivskoordinator Mette Ravn Midtgard, Seksjon for forskning og utdanning, UiT |
Fagdag - Eksamen og vurdering 16. februar 2022 |
|
Vurdering av og for hva og hvem? |
Professor Arild Raaheim, Institutt for pedagogikk, UiB |
Assure - En modell for arbeid med læringsdesign | Førsteamanuensis og leder Øystein Lund, RESULT |
Endringer i UH-loven - Ny forskrift om studier og eksamener ved UiT | Seniorrådgiver Lisbeth Nordøy FUF-BFE og rådgiver Tone Berre HHT |
Trenger vi eksamen? Om nei, hva er alternativet? | Professor Arild Raaheim, Institutt for pedagogikk, UiB |
Mappevurdering - Bachelor i samfunnsøkonomi med datavitenskap | Professor og studieprogramleder Derek Clark, HHT |
Hvordan gi tilbakemeldinger underveis i undervisningen slik at den fremmer læring? |
Professor og studieprogramleder Camilla Svensen og professor og merittert underviser Monica A Sundset, AMB |
Lessons from the lock-down - From multiple choice sceptic to multiple choice user | Førsteamanuensis Anton Liaimer, AMB |
BFE kurs - Faglærerevaluering av emner – Erfaringsdeling og kompetansebygging for systematisk arbeid med kvalitet i emner over tid 31. mai-2.juni 2021 |
|
Faglærerevaluering av emner inngår som et krav i kvalitetssystemet ved UiT og utgjør en viktig del av mandatet til våre emneansvarlige. Kurset var bygd opp med innlegg fra to sentrale fagpersoner innen feltet faglærer- og studentevaluering, og erfaringsdeling, der deltakerne og deres fagmiljø delte eget arbeid med faglærerevaluering innenfor kurs og program. Alle kursdeltagerne deltok i gruppearbeid med innlegg og eksempler fra student- og faglærerevalueringer. |
|
Studentevaluering av undervisning, - et uutnyttet potensiale? | Iris Helene Borch, Seksjon for forskning og utdanningskvalitet, UiT |
Labrapport i fiskebiologi – et evolusjonært våpenkappløp mellom faglærer og studenter. | Arve Lynghammer, NFH. |
PANELDISKUSJON OM STUDENTEVALUERING- Utvikling og forbedring av studentevalueringspraksis | |
"Empowering» faglærere i evaluering av undervisning. | Marte Bratseth Johansen, NTNU og UIT |
Diskusjoner og erfaringsutvekslinger om faglærerevaluering i Bedriftsøkonomi, med særlig fokus på midtveisevalueringer | |
Studieprogramleders rolle i oppfølging av faglærerevalueringer – studiekvalitetsarbeidet blir mange «formelle knagger» - men hvordan skal det gi seg utslag i faktisk utviklingsarbeid? | Ingvill Jensen, NFH |
PANELDISKUSJON OM FAGLÆREREVALUERING - forbedring av faglærerevalueringspraksis | |