Markedsfører
Som markedsfører jobber du med å utforme bedriftsprofiler, markedsføringskampanjer, annonser og andre salgstiltak. Målet er å profilere og øke oppmerksomheten rundt en bedrift, et produkt eller en tjeneste.
Vanlige arbeidsoppgaver for en markedsfører:
- produktdesign
- utforming og koordinering av markedsføringskampanjer
- kartlegge og analysere produkt- og tjenestepotensialet ved bruk av markedsundersøkelser
- innsikts- og analysearbeid, eksempelvis i Google Analytics, Facebook Business Manager og lignende
- oppdatere og vedlikeholde bedriftens nettsider og profiler i sosiale medier
Arbeidet foregår i tett samarbeid med markedssjefen og markedsøkonomen. Mange grafiske designere arbeider med markedsføring.
Hvor kan jeg jobbe?Markedsførere jobber i design- og kommunikasjonsbyråer, organisasjoner, mediehus, andre bedrifter og lignende. Markedsførere jobber ofte i en redaksjon eller markedsavdeling.
Yrkesbeskrivelsen er basert på åpne data fra utdanning.no og er underlagt Norsk lisens for offentlige data (NLOD). Teksten vedlikeholdes på utdanning.no.
- Other study related pages
-
Entire studies at UiT
-
Continuing education
-
Entire studies at UiT