Gå til hovedinnhold
Oza
Fállu
Studier
Forskning
Universitetsbiblioteket
Universitetsmuseet
Om UiT
Kontakt oss
For arbeids- og næringsliv
Internasjonalt samarbeid
For media
For skoler
For studenter
For ansatte
English website
For studenter:
Min side
(e-post, timeplan, StudentWeb)
Si ifra!
Canvas
Oppgaveskriving
Eksamen
Lover og forskrifter
Kvalitetssystem for utdanning
TOPdesk serviceportal
IT-brukerstøtte / Orakelet
Studentparlamentet
Individuell tilrettelegging
HMS / HR-portalen
Arrangementer (Tavla)
Beredskap og sikkerhet
For ansatte
Si ifra!
Intranett
TOPdesk serviceportal
Velkommen som ansatt
Personalhåndbok
Arbeidsstøtte for økonomi og innkjøp
Arbeidsstøtte for utdanning
Arbeidsstøtte for personalområdet
Rekruttering av ansatte
HMS-håndbok
Canvas
Kvalitetssystem for utdanning
Parkering
Møter og referater
IT brukerstøtte / Orakelet
Interne kurs
E-post
Startsida
Studiekatalog
Grunnskolelærerutdanning for 1.-7. trinn - master
Oppbygging
Oppbygging av Grunnskolelærerutdanning for 1.-7. trinn - master
I 1.-4. studieår inngår praksis (emnene LER-1601 og LER-1602).
1. år
1. semester:
Norsk fellesemne
(15 sp.)
Matematikk fellesemne 1-7
(tas over 2 semestre)
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 1-7. Fra plan til praksis- didaktisk arbeid
(tas over 2 semestre)
(10 sp.)
FoU-tema fellesemne - Lærerrollen
(tas over 2 semestre)
(5 sp.)
1. år
2. semester:
Engelsk 1-7: litteratur, kultur, og didaktikk for barnetrinnet
(15 sp.)
2. år
3. semester:
Matematikk 1-7
(15 sp.)
Norsk 1-7 Begynneropplæring
(tas over 2 semestre)
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 1-7 - Å mestre mangfoldet: Tilpasset opplæring og læring
(tas over 2 semestre)
(10 sp.)
FoU-tema 1-7: Begynneropplæring
(tas over 2 semestre)
(5 sp.)
2. år
4. semester:
Engelsk 1-7: Språkkunnskap og didaktikk
(15 sp.)
3. år
5. semester:
Kristendom, religion, livssyn og etikk fellesemne
(15 sp.)
FoU-oppgave fellesemne - Utforsking av egen praksis
(tas over 2 semestre)
(15 sp.)
Norsk 1-7 Mangfold i språk og tekst
(tas over 2 semestre)
(15 sp.)
3. år
6. semester:
Kristendom, religion, livssyn og etikk 1-7
(15 sp.)
4. år
7. semester:
Pedagogikk og elevkunnskap fellesemne - Skolen som organisasjon og skolen i samfunnet
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 1-7. Kultur, identitet og danning
(15 sp.)
4. år
8. semester:
Masteremne i norskdidaktikk. Literacy, danning og flerspråklighet
(15 sp.)
Masteremne i norskdidaktikk. Estetiske læringsprosesser i norskfaget
(15 sp.)
5. år
9. semester:
Metode
(15 sp.)
Mastergradsoppgave i norskdidaktikk
(tas over 2 semestre)
(45 sp.)
5. år
10. semester:
Norsk fellesemne
(15 sp.)
Matematikk fellesemne 1-7
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 1-7. Fra plan til praksis- didaktisk arbeid
(10 sp.)
FoU-tema fellesemne - Lærerrollen
(5 sp.)
Engelsk 1-7: litteratur, kultur, og didaktikk for barnetrinnet
(15 sp.)
Matematikk 1-7
(15 sp.)
Norsk 1-7 Begynneropplæring
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 1-7 - Å mestre mangfoldet: Tilpasset opplæring og læring
(10 sp.)
FoU-tema 1-7: Begynneropplæring
(5 sp.)
Engelsk 1-7: Språkkunnskap og didaktikk
(15 sp.)
Kristendom, religion, livssyn og etikk fellesemne
(15 sp.)
FoU-oppgave fellesemne - Utforsking av egen praksis
(15 sp.)
Norsk 1-7 Mangfold i språk og tekst
(15 sp.)
Kristendom, religion, livssyn og etikk 1-7
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap fellesemne - Skolen som organisasjon og skolen i samfunnet
(15 sp.)
Pedagogikk og elevkunnskap 1-7. Kultur, identitet og danning
(15 sp.)
Masteremne i norskdidaktikk. Literacy, danning og flerspråklighet
(15 sp.)
Masteremne i norskdidaktikk. Estetiske læringsprosesser i norskfaget
(15 sp.)
Metode
(15 sp.)
Mastergradsoppgave i norskdidaktikk
(45 sp.)
1.
semester
2.
semester
3.
semester
4.
semester
5.
semester
6.
semester
7.
semester
8.
semester
9.
semester
10.
semester