Oppbygging av Økonomi og administrasjon, siviløkonom - master



Med en major i økonomisk analyse vil du opparbeide deg kompetanse på bruk av en rekke analytiske verktøy, som gjør deg i stand til å bistå i ulike beslutningssituasjoner i de fleste virksomheter og organisasjoner.
1. år
1. semester:
Econometrics (10 sp.)
1. år
2. semester:
2. år
3. semester:
Benchmarking (10 sp.)
2. år
4. semester:
Econometrics (10 sp.)
Benchmarking (10 sp.)
1. semester
2. semester
3. semester
4. semester

Major i innovasjonsledelse gir ferdigheter i å utvikle robuste virksomheter med evne til innovasjon. Du vil få ferdigheter innenfor utvikling av ny virksomhet, samt områder som organisasjonsdesign og implementering i etablerte organisasjoner.

Major i markedsføring gir deg ferdighetene til å utvikle markedsføringsstrategier og kompetansen til å lede strategiske prosesser. Du lærer å forme fremtidsrettede bedrifter som skaper verdi for kundene og holder seg lønnsomme når markedene endres.

Major i økonomisk styring vil gi kunnskap og ferdigheter i de juridiske rammene for å utøve næringsvirksomhet. Videre vil du kunne bruke en rekke styringsverktøy og inneha kompetanse til å bidra i den økonomiske styringen av ulike virksomheter.
1. år
1. semester:
Econometrics (10 sp.)
1. år
2. semester:
2. år
3. semester:
2. år
4. semester:


Studentene kan velge mellom følgende minors når de tar en major i økonomisk analyse:

·         Økonomisk styring

·         Finans

·         Foretaksstrategi

·         Innovasjonsledelse

·         Markedsføring

Studentene kan velge mellom følgende minors når de tar en major i økonomisk styring:

·         Økonomisk analyse

·         Foretaksstrategi

·         Innovasjonsledelse

·         Markedsføring

Studentene må velge følgende minoremner når de tar en major i markedsføring:

·         Økonomisk styring

Studentene må velge følgende minoremner når de tar en major i innovasjonsledelse:

·         Økonomisk styring