Kontakt oss
Hvis du har problemer med innlogging på universitetets tjenester kan du kontakte oss via skjemaet under.
Sjekkliste før du sender inn skjema
- Sjekk om du får logget deg inn på følgende nettsider (også referert til som passordtester).
- Passordtest 1: https://innsyn.feide.no (brukernavn@uit.no + passord)
- Benyttes av Canvas, Studentweb, Wiseflow, Minside i tillegg til mange andre tjenster
- Passordtest 2: https://office.com (brukernavn@uit.no + passord)
- Benyttes av alle Microsofttjenester som Office 365 og innlogging, VPN og innlogging på datamaskiner forvaltet av UiT.
- Se igjennom kunnskapsartikkelen "KI 0258 - Innloggingsproblemer" for å se om du finner løsningen til ditt problem der
- Hvis du er i stand til å logge deg inn på kontaktskjemaet vår i Selvbetjeningsportalen TOPDesk (For studenter og ansatte ved UiT), skal du ikke benytte skjemaet under.
---
Klikk på denne lenken hvis du ikke ser et skjema under
---
Endret: 13.06.2023, av Einar Fagertun
Kan også benyttes av ansatte og studenter som har problemer med innlogging eller tofaktorautentisering
Se våre brukerveiledninger – Hjelp til selvhjelp
Se våre driftsmeldinger – Har det skjedd noe i det siste?
- IKKE legg inn sensitive personopplysninger i skjemaet. Hvis personsensitiv informasjon er relevant for å besvare henevndelsen din, ber du saksbehandler kontakte deg vedrørende dette.
- Du vil motta en sakskvittering på epost noen minutter etter at du har sendt inn henvendelsen
---
Klikk på denne lenken hvis du ikke ser et skjema under
---
Endret: 26.04.2023, av Einar Fagertun
Se våre driftsmeldinger – Har det skjedd noe i det siste?
Brukerveiledninger for samskipnaden
Om skjemaet under
- IKKE legg inn sensitive personopplysninger i skjemaet. Hvis personsensitiv informasjon er relevant for å besvare henvendelsen din, ber du saksbehandler kontakte deg vedrørende dette.
- Datamaskinnavn/Hostname: Hvis henvendelsen din er relatert til datamaskinen du benytter, trenger vi å vite datamaskinnavnet. Se denne veiledningen for hvordan du finner dette.
- Du vil motta en sakskvittering på epost noen minutter etter at du har sendt inn henvendelsen
---
Klikk på denne lenken hvis du ikke ser et skjema under
---
Endret: 31.01.2024, av Einar Fagertun
Se våre driftsmeldinger – Har det skjedd noe i det siste?
Kontorstøtte
Benyttes hvis du har spørsmål eller opplever feil relatert til ditt kontorutsyr eller andre IT-tjenester som er relatert til UiT Norges Arktiske universitet
RGS-systemstøtte – For henvendelser om RGS-systemer
Benyttes hvis du har spørsmål eller opplever feil relatert til RGS-spesifikke IT-systemer
RGS – Ekstern kontakt. For eksterne og leverandører
Benyttes av UiT-eksterne leverandører av systemer relatert til RGS
Endret: 22.02.2023, av Lars Nordmo
- Informasjon og brukerveiledninger for studentbolignettet
- *Ny WiFi løsning: Studentboliger merket * i listen under har en ny nettverksløsning og håndterer blant annet tilgang (brukenavn/passord) på en annen måte enn før. Les om dette i denne veiledningen
- Gjelder for: *Forhåpningen, Smørbukklia 1 og Ørnevegen 12 og 56*
Sjekkliste før du fyller ut skjemaet under
- Sjekk at datamaskinen/mobiltelefonen din er oppdatert med siste oppdatering fra leverandør (Gamle nettverksdrivere er ofte årsak til dårlig opplevelse av nettverkstjenester, inklusive ustabilitet i Teams, Zoom, Spill etc.)
- For Windows: Sjekk at du har siste versjon av nettverksdriverne fra leverandøren av nettverkskortet som står i din maskin
- For Macintosh, telefoner og nettbrett: Sjekk at du har siste systemoppdatering fra leverandør.
- Hvis henvendelsen gjelder dårlig eller ustabil trådløs nettverkstilkobling: Kjør https://speedtest.uit.no fra en datamaskin eller mobiltelefon som befinner seg i området du opplever problemet
- Hvis du har en trådløsrouter i ditt rom/leilighet: Sjekk at
- Det er det lys i statuslampen på ruteren
- Den er koblet til til et nettverksuttak
- Finn fram MAC-adressen (media access control address) til enheten du har koblet til nett. Se nettsiden "
Finne MAC-adresse på datamaskin/mobiltelefon" for hvordan du gjør det.
---
Klikk på denne lenken hvis du ikke ser et skjema under
---
Supporttelefon: 776 44544
Mandag–fredag kl. 08:00–15:00
Skranke
Tromsø: Orakelet, Teorifagbygg 2, 2. etg (v Mix kiosken)
Mandag–fredag kl. 09:00–15:00
(stengt for lunsj kl. 11:30–12:00)
Narvik: E3596
Mandag–fredag kl. 08:00–14:30
Harstad: Servicetorg
Mandag–fredag kl. 08:00–14:30
(stengt for lunsj kl. 11:30–12:00)
Alta: I gangen bak Servicetorget
Mandag–fredag kl. 08:30–14:30
Supporttelefon: 776 44544
Mandag–fredag kl. 08:00–15:00
Åpningstider i julen
Mine saker i Serviceportalen (TopDesk)
Fjernhjelp (TeamViewer) er et verktøy du kan laste ned og starte når du er i telefonkontakt med Orakelet, og vil gi oss tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Veiledning for mac. Eldre versjon windows, Eldre versjon mac
Supporttelefon: 776 44544
Mandag–fredag kl. 08:00–15:00
Åpningstider i julen
Mine saker i Serviceportalen (TopDesk)
Fjernhjelp (TeamViewer) er et verktøy du kan laste ned og starte når du er i telefonkontakt med Orakelet, og vil gi oss tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Veiledning for mac. Eldre versjon windows, Eldre versjon mac