Konferanseprogram

Når Hva

Hvem

Hvor
0900-0930

Velkomst og åpning av konferansen.

Musikalsk innslag.

Per Øystein Haavold & Morten Blomhøj Didaktikken, 1.059 ILP-bygget
0930-1000

Presentasjon av organisering av og forskningsfokus i SUM

Per Øystein Haavold & Morten Blomhøj Didaktikken, 1.059 ILP-bygget
1000-1020

Pause med kaffe, te og noe godt

   

1020-1200

(Pause ca. 1100-1120)

Parallellsesjoner (workshops) om overgangsgruppene i SUM: SUM er organisert rundt fem overganger i skolesystemet. Overgangsgruppenes arbeid vil presenteres i mer detalj. Det vil også bli gitt eksempler på undersøkende aktiviteter som har blitt utviklet og utprøvd på forskjellige klassetrinn. 

Geir Olaf Pettersen
Thomas Eidissen
Anne Fyhn

Per Øystein Haavold
Ida Friestad Pedersen

1.005 ILP-bygget





1.059 ILP-bygget




1200-1300

Lunsj

 

Kantina, Teorifagsbygget

1300-1350

Utvikling, utprøving og evaluering av undersøkende undervisning: erfaringer fra utviklingsarbeidet i de forskjellige overgangsgruppene. Hvilke utfordringer/muligheter har vært fremtredende på de forskjellige overgangene?

Geir Olaf Pettersen

Anne Fyhn

Thomas Eidissen

Per Øystein Haavold

Ida Friestad Pedersen

Didaktikken, 1.059 ILP-bygget

1350-1415

Pause med kaffe, te og noe godt

   

1415-1500

Foreløpige forskningsresultater fra SUM. Presentasjon med påfølgende spørsmål og diskusjon. 

Geir Olaf Pettersen

Anne Fyhn

Thomas Eidissen

Per Øystein Haavold

Ida Friestad Pedersen

Didaktikken, 1.059 ILP-bygget

1500-1515

Pause

   

1515-1600

Undersøkende matematikkundervisning og Fagfornyelsen.

Mona Røsseland (Høgskolen på Vestlandet) Didaktikken, 1.059 ILP-bygget

1600-1630

Avslutning

Per Øystein Haavold

Morten Blomhøj

Didaktikken, 1.059 ILP-bygget