Konferanseprogram
Når | Hva |
Hvem |
Hvor |
0900-0930 |
Velkomst og åpning av konferansen. Musikalsk innslag. |
Per Øystein Haavold & Morten Blomhøj | Didaktikken, 1.059 ILP-bygget |
0930-1000 |
Presentasjon av organisering av og forskningsfokus i SUM |
Per Øystein Haavold & Morten Blomhøj | Didaktikken, 1.059 ILP-bygget |
1000-1020 |
Pause med kaffe, te og noe godt |
||
1020-1200 (Pause ca. 1100-1120) |
Parallellsesjoner (workshops) om overgangsgruppene i SUM: SUM er organisert rundt fem overganger i skolesystemet. Overgangsgruppenes arbeid vil presenteres i mer detalj. Det vil også bli gitt eksempler på undersøkende aktiviteter som har blitt utviklet og utprøvd på forskjellige klassetrinn. |
Geir Olaf Pettersen Per Øystein Haavold |
1.005 ILP-bygget 1.059 ILP-bygget |
1200-1300 |
Lunsj |
Kantina, Teorifagsbygget |
|
1300-1350 |
Utvikling, utprøving og evaluering av undersøkende undervisning: erfaringer fra utviklingsarbeidet i de forskjellige overgangsgruppene. Hvilke utfordringer/muligheter har vært fremtredende på de forskjellige overgangene? |
Geir Olaf Pettersen Anne Fyhn Thomas Eidissen Per Øystein Haavold Ida Friestad Pedersen |
Didaktikken, 1.059 ILP-bygget |
1350-1415 |
Pause med kaffe, te og noe godt |
||
1415-1500 |
Foreløpige forskningsresultater fra SUM. Presentasjon med påfølgende spørsmål og diskusjon. |
Geir Olaf Pettersen Anne Fyhn Thomas Eidissen Per Øystein Haavold Ida Friestad Pedersen |
Didaktikken, 1.059 ILP-bygget |
1500-1515 |
Pause |
||
1515-1600 |
Undersøkende matematikkundervisning og Fagfornyelsen. |
Mona Røsseland (Høgskolen på Vestlandet) | Didaktikken, 1.059 ILP-bygget |
1600-1630 |
Avslutning |
Per Øystein Haavold Morten Blomhøj |
Didaktikken, 1.059 ILP-bygget |