Bilde av Dassler, Tim
Photo: Jonas Larsen Hilmo
Bilde av Dassler, Tim
Stipendiat Human Factor in High Risk Environments tim.dassler@uit.no

Tim Dassler



  • Tim Dassler, Anne Ingeborg Myhr, Carina R. Lalyer, Johannes L. Frieß, Armin Spök, Wolfgang Liebert et al.:
    Structured analysis of broader GMO impacts inspired by technology assessment to inform policy decisions.
    Agriculture and Human Values 23. Nov 2023 DOI
  • Tim Dassler, Tove Irene Dahl, Tarjei Tveito Skille, Gerit Pfuhl, Richard Fjellaksel :
    LIFE-LONG LEARNING FOR SAFE MOUNTAIN FUN: TRANSFORMING BACK-COUNTRY SKIERS' PRACTICES THROUGH STIMULATING DOUBLE-LOOP LEARNING AT AVALANCHE COURSES
    International Snow Science Workshops (ISSW) Proceedings 2023 FULLTEKST
  • Sigfrid Kjeldaas, Tim Dassler, Trine Antonsen, Odd Gunnar Wikmark, Anne Ingeborg Myhr :
    With great power comes great responsibility: why ‘safe enough’ is not good enough in debates on new gene technologies
    Agriculture and Human Values 25. Oct 2022 ARKIV / DOI
  • Trine Antonsen, Tim Dassler :
    How to Do What Is Right, Not What Is Easy: Requirements for Assessment of Genome-Edited and Genetically Modified Organisms under Ethical Guidelines
    Food Ethics 2021 DOI
  • Tim Dassler, Anne Ingeborg Myhr :
    The ethical sustainability matrix: a practical tool for assessment of GMOs including genome-edited organisms
    Wageningen Academic Publishers 2021 DOI
  • Richard Fjellaksel, Tim Dassler, Tove Irene Dahl :
    Studentdrevet læring med Reflektometeret: Et innovativt verktøy for å skape to-veis læring mellom undervisere og studenter
    2024 DATA
  • Tim Dassler, Richard Fjellaksel, Tove Irene Dahl, Tarjei Tveito Skille, Gerit Pfuhl :
    Rethinking avalanche education: Transforming backcountry skiers´ practices through stimulating double-loop learning at avalanche courses
    2023 FULLTEKST
  • Richard Fjellaksel, Tim Dassler :
    Villmarksperspektivet på snøskred: Tanker fra årets villmarking 2023
  • Tim Dassler, Audun Hetland, Richard Fjellaksel :
    Skredpodden S4 EP4 Læring i skredterreng - Hva er det som gjør skredfaget så vanskelig å lære og hva kan vi gjøre med det?
    28. Dec 2023 DATA
  • Tim Dassler, Tarjei Tveito Skille, Karin Elisabeth Sørlie Street, Richard Fjellaksel :
    Hvordan opplever skredinstruktørene å undervise om NFs læringsmål på grunnkurs skred?
  • Tim Dassler :
    Kunstig intelligens: Aktør eller verktøy?
    2023
  • Tim Dassler, Tarjei Tveito Skille, Gerit Pfuhl, Richard Fjellaksel :
    Rapport - Workshop om fremtidens skredopplæring
    UiT Norges arktiske universitet 2023 ARKIV
  • Sigfrid Kjeldaas, Odd-Gunnar Wikmark, Tim Dassler :
    Hvordan vil vi produsere maten vår i framtida?
    Nordnorsk debatt - Nordlys 2022
  • Sigfrid Kjeldaas, Tim Dassler, Trine Antonsen, Odd Gunnar Wikmark, Anne Ingeborg Myhr :
    Correction: With great power comes great responsibility: why ‘safe enough’ is not good enough in debates on new gene technologies (Agriculture and Human Values, (2022), 10.1007/s10460-022-10367-6)
    Agriculture and Human Values 2022 DOI
  • Tim Dassler, Richard Fjellaksel :
    Hva har snøskredforskning å si for deg som deltaker eller turleder?
    Fjellvåken 05. Dec 2022 FULLTEKST
  • Karin Elisabeth Sørlie Street, Tim Dassler, Stian Bjordal, Linda Hallandvik, Richard Fjellaksel, Andrea Mannberg :
    Læringsmål på NF grunnkurs skred: Instruktører og deltageres oppfatninger
    2022
  • Tim Dassler, Erik Thorstensen :
    Responsibility as care: The normative foundation of RRI
    2021 FULLTEKST
  • Tim Dassler, Erik Thorstensen :
    Responsibility without care?
    2021 FULLTEKST
  • Tim Dassler, Richard Fjellaksel :
    Skredopplæring – hvordan redder vi liv? En roundtable samtale om hva, hvordan og hvorfor for skredopplæringen?
    2021 FULLTEKST
  • Trine Antonsen, Tim Dassler, Sigfrid Kjeldaas, Torill Pauline Blix Bakkelund :
    Hva mener nordmenn egentlig om genmodifisert mat?
    Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 19. May 2020

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →