Nærskolens betydning

Photo: Ellen Kathrine Bludd
Portrettbilde

Unn-Doris K. Bæck

Professor, utdanningssosiologi
Unit: Oahpaheaddjeoah. ja pedagog.

Research areas:
  • utdanning og sosial ulikhet
  • utdanningspolitikk
  • hjem-skole samarbeid og foreldreinvolvering i skolen
  • geografiske utdanningsforskjeller
  • ung i nord

Leder forskningsgruppen EDU-NOR EDUCATION AND SOCIAL SUSTAINABILITY IN THE HIGH NORTH

Portrettbilde

Gry Paulgaard

Pedagogikk - samfunnsvitenskapelig og kulturfaglig orientering
Unit: Oahpaheaddjeoah. ja pedagog.

Portrettbilde

Siw Skrøvset

Instituttleder
Unit: Oahpaheaddjeoah. ja pedagog.

Research areas:

Utdanningsledelse og organisasjonsutvikling. Aksjonsforskning. Lærerutdanning.

Portrettbilde

Astrid Unhjem

Førsteamanuensis
Unit: Oahpaheaddjeoah. ja pedagog.

Research areas:

Mine forskningsinteresser er tilpasset opplæring og undervisning særlig knyttet til begynneropplæring og overgangen fra barnehage til skole. I den forbindelse har jeg særlig interesse av hvordan skolen kan legge til rette for lekpreget, utforskende og fysisk aktiv læring både inne og ute, i tråd med et helhetlig syn på læring.

fuf-kom-formidling@hjelp.uit.no