Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen
:
Fra intensjoner om inkludering til inkluderende praksiser
2023
Jorun Buli-Holmberg,
Ivar Morken
:
Lærere som ledere i utvikling av inkluderende praksiser
2023
Jorun Buli-Holmberg,
Liv Margarete Lassen
:
Den pedagogisk-psykologiske tjenestens rådgivning til skolen i utvikling av inkluderende praksiser
2023
Jorun Buli-Holmberg,
Elisabeth McGuire,
Mona Rønning Winsnes
:
Inclusive Practices in Early Childhood Education in Norway
Lefstad Kristine Tyldum,
Else Marie Johansen Lyngseth,
Jorun Buli-Holmberg
:
Spesialpedagogers erfaringer med likeverdig deltakelse i skolen for elever med vedtak om spesialundervisning
Spesialpedagogikk 2022
Kristine Tyldum Lefstad,
Else Johansen Lyngseth,
Jorun Buli-Holmberg
:
Spesialpedagogers erfaringer med likeverdig deltakelse i skolen for elever med vedtak om spesialundervisning
Spesialpedagogikk 02. Dec 2022
Jorun Buli-Holmberg,
Hanne Marie Høybråten Sigstad,
Ivar Morken,
Eva Hjörne
:
From the idea of inclusion into practice in the
Nordic countries: a qualitative literature review
European Journal of Special Needs Education 2022
DOI /
ARKIV
Hanne Marie Høybråten Sigstad,
Jorun Buli-Holmberg,
Ivar Morken
:
Succeeding in inclusive practices in school in Norway - A qualitative study from a teachers perspective
European Journal of Special Needs Education 2021
DOI /
ARKIV
Anne Karin Rudjord Unneland,
Jorun Buli-Holmberg
:
Ledelse av tilpasset leseopplæring
2020
Jorun Buli-Holmberg,
Anne Karin Rudjord Unneland
:
Læringsledelse i klassen som inkluderende læringslandskap
2020
Jorun Buli-Holmberg,
Mirjam Harkestad Olsen
:
Læringsledelse
Jorun Buli-Holmberg,
Linda Holen Moen
:
Lærers kommunikasjonsferdigheter i utvikling av positive relasjoner med elevene
2019
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen,
Kjell Skogen
:
Inclusion for Pupils With Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures
International Journal of Special Education 2019
Jorun Buli-Holmberg,
Christian Blomeid Engebretsen
:
Elevers sosiale selvoppfatning og lærerens arbeid med psykososialt læringsmiljø
2019
Jorun Buli-Holmberg,
Linda Holen Moen
:
Kommunikasjonsferdigheter som fremmer utvikling av positive relasjoner mellom lærer og elever generelt og elever med psykososiale utfordringer
Psykologi i kommunen (PIK) 2018
Jorun Buli-Holmberg
:
Lærerrollen og inkludering
2017
Jorun Buli-Holmberg,
Leda Kamenopoulou
:
Attaining New Knowledge on Inclusive Education: A Case Study of Students` Voices
Athens Journal of Education (AJE) 2017
DOI /
ARKIV
Jorun Buli-Holmberg,
Sujathamalini Jeyaprathaban
:
EFFECTIVE PRACTICE IN INCLUSIVE AND SPECIAL NEEDS EDUCATION
International Journal of Special Education 2016
Leda Kamenopoulou,
Jorun Buli-Holmberg,
Jan Siska
:
An exploration of student teachers’ perspectives at the start of a post-graduate master's programme on inclusive and special education
International Journal of Inclusive Education 2016
DOI
Jorun Buli-Holmberg,
Linda Holen Moen
:
Lærerens rolle i utvikling av positive relasjoner i klassens læringsfellesskap
2016
Jorun Buli-Holmberg
:
Lærerens rolle i spesialundervisning
2015
Jorun Buli-Holmberg
:
Lærerens rolle i tilpasset opplæring
2015
Jorun Buli-Holmberg
:
Transitioning from school to work: opportunities and challanges for young adults with special needs
2015
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen,
Kjell Skogen
:
Tilpasset opplæring og kultur for læring. Intensjoner i lys av Kunnskapsløftet
2015
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen,
Kjell Skogen
:
På vei mot kultur for tilpasset opplæring
2015
:
Kompetencehøjnelse gennem praksisrelatert efter- og videreuddannelse som led i differentieret undervisning
2014
Per Dalin
:
Kvalitetsudvikling i skolen set i organisationsteoretisk perspektiv
2014
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen
:
Centrale samspilsfaktorer i kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning
2014
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen,
Kjell Skogen
:
Fremtidige udfordringer for kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning
2014
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen,
Kjell Skogen
:
Inclusive and individually adapted education in Norway results from a survey study in two municipalities focusing the roles of Headteachers, teachers and curriculum planning
International Journal of Special Education 2014
Jorun Buli-Holmberg
:
Tidlig innsats og forebyggende arbeid i barnehagen
2012
Jorun Buli-Holmberg
:
How to improve cultural identity and equality: experiences from intercultural dialogues in a school for all
Dedica. Revista de Educação e Humanidades 2011
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen
:
Lærerrollen og kvaliteten på arbeidet med tilpasset opplæring og spesialundervisning
Spesialpedagogikk 2011
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen
:
Inkluderende praksiser i skolen - intensjoner og sentrale aktører
Cappelen Damm Akademisk 2023
Jorun Buli-Holmberg,
Christian Blomeid Engebretsen
:
Sosial selvoppfatning og livsmestring i skolen
Cappelen Damm Akademisk 2022
Jorun Buli-Holmberg
:
Lærerens arbeid med tidlig innsats
Fagbokforlaget 2021
Gudrun Aas,
Jorun Buli-Holmberg
:
Arr i hjertet. Lærerstøtte til elever som har vært utsatt for mobbing.
Cappelen Damm Akademisk 2021
Mirjam Harkestad Olsen,
Jorun Buli-Holmberg
:
Læringsledelse
Cappelen Damm Akademisk 2020
Mirjam Harkestad Olsen,
Jorun Buli-Holmberg
:
Psykososialt læringsmiljø
Cappelen Damm Akademisk 2019
Jorun Buli-Holmberg,
Torill Rønsen Ekeberg
:
Likeverdig og tilpasset opplæring i en skole for alle
Universitetsforlaget 2016
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen,
Kjell Skogen
:
Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid
Cappelen Damm Akademisk 2015
Jorun Buli-Holmberg
:
Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedringer for børn og unge med særlige behov
Universitetsforlaget 2014
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen
:
Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov
Klim 2014
Gudrun Aas,
Jorun Buli-Holmberg
:
Bullied pupils at risk of developing serious emotional and mental problems in critical times in school-life.
2022
Jorun Buli-Holmberg
:
Pupils’ with Special Educational Needs narratives about
what impacts on social self-concept
2020
Jorun Buli-Holmberg
:
Teachers’ Communication Skills in Developing Positive
Teacher-pupil Relations in the Classroom
2020
Jorun Buli-Holmberg,
Sven Nilsen,
Kjell Skogen
:
Inclusion for Pupils with Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures
2019
Jorun Buli-Holmberg
:
Attaining New Knowledge on Inclusive Education
2018
Jorun Buli-Holmberg,
Lynn De La Fosse
:
Educational Psychologists Views of Inclusion
2018
Anne Karin Rudjord Unneland,
Jorun Buli-Holmberg
:
The Teacher facilitating of inclusion in the Class as a Learning Landscape
2018