Bilde av Evju, Kristin
Photo: Torje Jenssen

Kristin Evju



  • Torjer Andreas Olsen, Kristin Evju :
    Urfolk og nasjonale minoriteter som tema i samfunnsfag
    Fagbokforlaget 2022 ARKIV
  • Kristin Evju, Torjer Andreas Olsen :
    Undervisning om samiske temaer i skolen - betydninga av kompetanse og urfolksperspektiv for en inkluderende praksis
    Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2022 ARKIV / DOI
  • Kristin Evju :
    'We don't talk about Sámi versus Norwegian; we talk about us.' Local articulations of education practices in Sápmi
    Universitetsforlaget 2022
  • Kristin Evju :
    Erfaringer med undervisning om samiske temaer i samfunnsfag - et lærerperspektiv.
    2021
  • Kristin Evju, Hilde Sollid, Torjer Andreas Olsen :
    Samiske tema i skole og barnehage: Mellom politikk og praksis
    2021
  • Kristin Evju :
    Samiske temaer i undervisninga - Perspektiver fra skolepraksis i Sápmi
    2021
  • Kajsa Kemi Gjerpe, Kristin Evju :
    Samiske perspektiver i læreplaner og undervisning - muligheter og utfordringer
    2020
  • Kajsa Kemi Gjerpe, Kristin Evju :
    Sápmi - an introduction
    2020
  • Kristin Evju, Kajsa Kemi Gjerpe :
    Undervisning om samiske temaer - muligheter og utfordringer
    2020
  • Hilde Sollid, Torjer Andreas Olsen, Kristin Evju :
    Hvilken plass har den samiske nasjonaldagen i norsk skole?
    2020
  • Kristin Evju :
    Norske lærerutdanninger og læreplaners behandling av nasjonale minoriteter og samisk tematikk.
    2019
  • Kristin Evju :
    Local articulations of Sámi content in school: fieldwork reflections.
    2019
  • Kristin Evju :
    “Lets bang the drum for fishcakes!” How the Sámi National Day plays out in Northern Norway.
    2019
  • Kristin Evju :
    Local negotiations of national demands: indigenizing education in Northern Norway.
    2019
  • Kajsa Kemi Gjerpe, Kristin Evju :
    Sounds of Sápmi - en musikalsk reise gjennom historie og politikk
    2018
  • Kajsa Kemi Gjerpe, Kristin Evju :
    Sápmi - an introduction
    2018
  • Kristin Evju :
    The curricular context and implementation of education in ´Sámi issues´ in Norwegian schools.
    2018
  • Kajsa Kemi Gjerpe, Kristin Evju, Torjer Andreas Olsen, Else Grete Broderstad, Camilla Brattland, Eva Josefsen et al.:
    Ja, samene er et urfolk. Samenes status som urfolk eksisterer uavhengig av DNA-sporing og genforskning.
    Nordlys 2016 FULLTEKST
  • Kajsa Kemi Gjerpe, Kristin Evju, Else Grete Broderstad :
    Akademisk Festivalsommer
    Forskning.no 2016 DATA

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →