Cato Bjørndal



  • Cato R. P. Bjørndal, Petter Mathisen, Ann-Christine Wennergren, Fredrik Thornberg :
    Challenges of the supervision process in the teacher education practicum – A qualitative research review
    Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2024 DOI
  • Cato R. P. Bjørndal, Petter Mathisen, Ann-Christine Wennergren, Fredrik Thornberg :
    Exploring the use of technology designed to support the supervision process in teacher training placements.
    NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2023 ARKIV / DOI
  • Rigmor Olsen, Cato R. P. Bjørndal :
    Fragmentarisk partnerskap i lærerstudenters FoU-veiledning: En studie av studenter og lærerutdanneres erfaringer
    Acta Didactica Norden (ADNO) 16. Nov 2022 ARKIV / DOI
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Dramaturgisk klasseledelse, magt og roller
    Akademisk Forlag 2022
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Student teachers' responses to critical mentor feedback: A study of face-saving strategies in teaching placements
    Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2020 ARKIV / DOI
  • Johan Kristian Andreasen, Cato R. P. Bjørndal, Velibor Bobo Kovac :
    Being a teacher and teacher educator: The antecedents of teacher educator identity among mentor teachers
    Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2019 ARKIV / DOI
  • Kirsten Sivertsen Worum, Cato R. P. Bjørndal :
    Studenters oppfatninger av god og dårlig praksisveiledning i barnehagelærerutdanning
    NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2018 ARKIV / DOI
  • Petter William Hansen, Cato R. P. Bjørndal, Inger Ulleberg :
    "Hvordan kan man skape gode veiledningssamtaler?" En animasjonsfilmpresentasjon for veiledning av nyutdannede lærere.
    2022
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Bruk av teknologi for å styrke veiledningsprosessen i lærerutdanningens praksis
    2022
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Arbeidsallianse i veiledning
    2022
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Screencapture feedback i masterveiledning
    2022
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Arbeidsallianse og metakommunikasjon i veiledning
    2022
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Feedback kvalitet
    2022
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Feedback i masterveiledning
    2022
  • Nora Qi Baskår Norli, Monica Alterskjær Sundset, Camilla Svensen, Cato R. P. Bjørndal :
    Flervalgsoppgaver som verktøy for læring og utvikling av tilbakemeldingskompetanse i fysiologiundervisning på bachelor nivå
    2022
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Feedback i praksisveiledning
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Posisjonering i veiledningssamtaler
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    (A)symmetri, posisjonering og facework i veiledningssamtaler
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Arbeidsallianse og kontrakt i veiledning
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Arbeidsallianse og kontrakt i veiledning
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Kvalifisering til førstelektor
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Spørsmålsstilling i veiledning - noen forbedringsmuligheter
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Arbeidsallianse i veiledning
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Kvalitet og kvalitetsutvikling i veiledning
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Observasjon og analyse av veiledningssamtaler
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Forskningsgruppevirsksomhet - FIVE som eksempel
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Åtte anbefalinger for bedre veiledningssamtaler
    2021
  • Cato R. P. Bjørndal, Tor-Egil Nilsen :
    Et digitalt verktøy til bedre praksisveiledning
    2020
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Kvalitet i handledning
    2020
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Kvalitet i handledning
    2020
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Screencapture feedback
    2020
  • Cato R. P. Bjørndal, Tor-Egil Nilsen :
    Feedback kvalitet ved bruk av MOSO
    2020
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Kvalitet i handledning
    2020
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Hvordan skape gode veiledningssamtaler?
    2019
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Kvalitet i veiledning
    2019
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Kritisk feedback (positionering) och ”face-saving” i stödsamtal
    2019
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Utprøving av MOSO ved tre nordiske lærerutdanninger - påvirkning på veiledningsprosessens kvalitet. Foreløpige funn
    2019
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Hva är viktigast förr att skapa konstruktiva stödsamtal?
    2019
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Användning av teknologi för att lyfta handledningsprocessens kvalitet
    2019
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Hva er viktigst for å skape gode veiledningssamtaler?
    2019
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Kvalitet i praksisveiledning
    2019
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Hva är viktigast förr att skapa bra handledningssamtal?
    2018
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Hva är viktigast förr att skapa bra handledningssamtal?
    2018
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Kan digital teknologi bidra til bedre praksisveiledning i lærerutdanningen?
    2018
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Hva är viktigast förr att skapa bra handledningssamtal?
    2018
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Hva är viktigast förr att skapa bra handledningssamtal?
    2018
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Hva är viktigast förr att skapa bra handledningssamtal?
    2018
  • Cato R. P. Bjørndal :
    Hva är viktigast förr att skapa bra handledningssamtal?
    2018
  • Petter Mathisen, Cato R. P. Bjørndal :
    Using interactive multimodal observation and feedback technology in teacher education practicum: Supervisors’ experiences. Bidrag på symposiet: Using interactive multimodal feedback-technology to strengthen quality in observation and supervision of student teachers’ practical training.
    2018
  • Petter Mathisen, Cato R. P. Bjørndal :
    Interactive multimodal feedback practice in practicum: What is it? Bidrag på symposiet: Using interactive multimodal feedback-technology to strengthen quality in observation and supervision of student teachers’ practical training
    2018

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →