Anne Birgitte Fyhn, ILPmai2016.jpg
Photo: Torje Jenssen
Anne Birgitte Fyhn, ILPmai2016.jpg
Oahpaheaddjeoah. ja pedagog. anne.fyhn@uit.no +4777660243 0047 9974 9357 Tromsø ILP-bygget 3.004

Anne Birgitte Fyhn



  • Anne Birgitte Fyhn, Gladys Berntsen :
    A mathematics teacher’s respectful listening in a culturally diverse class
    Journal of Peace Education 2022 FULLTEKST
  • Tamsin Meaney, Anne Birgitte Fyhn, S.R.W. Graham :
    Unfettering discussions about social justice: the role of conversational prompts in discussions about mathematics education for Indigenous students
    Educational Studies in Mathematics 2021 ARKIV / DOI
  • Anne Birgitte Fyhn, Håkon Robertsen :
    Kystfiskermatematikk og skolematematikk: to ulike perspektiver på hva ei méd er
    Nordisk matematikkdidaktikk 2020
  • Anne Birgitte Fyhn, Lisbet Hansen :
    Exploration of patterns in different contexts
    European Society for Research in Mathematics Education 2019 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn, Ellen J. Sara Eira, Ole Einar Isaksen Hætta, Inga Anne Marit Juuso, Siv Ingrid Nordkild, Ellen Margrethe Skum :
    Bishop Sámegillii: Utfordringer ved oversetting av matematikkdidaktisk fagterminologi
    Nordisk matematikkdidaktikk 2018 FULLTEKST / ARKIV
  • Anne Birgitte Fyhn, Ylva Jannok Nutti, Maja Hilma Dunfjeld, Ellen J Sara Eira, Ann Synnøve Steinfjell, Tove Børresen et al.:
    Can Sámi braiding constitute a basis for teaching discrete mathematics? Teachers and researchers’ investigations
    Journal of Mathematics and Culture 2017 ARKIV / FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn, Jan Henry Keskitalo, Kristine Nystad :
    Sámi Cultural Properties of the Numbers Three and Four
    Journal of Mathematics and Culture 2017 ARKIV / FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn, Tamsin Jillian Meaney, Kristine Nystad, Ylva Jannok Nutti :
    How Sámi teachers development of a teaching unit influences their self-determination
    European Society for Research in Mathematics Education 2017 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    What happens when a climber falls? Young climbers mathematise a climbing situation
    European Journal of Science and Mathematics Education 2017 FULLTEKST / ARKIV
  • Alv Birkeland, Anne Birgitte Fyhn, Bharath Sriraman :
    Et rammeverk for å analysere studenters matematiske resonnementer
    Caspar Forlag 2016
  • Anne Birgitte Fyhn, Ylva Jannok Nutti, Kristine Nystad, Ellen J. Sara Eira, Ole Einar Isaksen Hætta :
    "We had not dared to do that earlier, but now we see that it works": Creating a culturally responsive mathematics exam
    AlterNative: An International Journal of Indigenous Peoples 2016 FULLTEKST / DOI
  • Anne Birgitte Fyhn, Ellen J. Sara Eira, Ole Einar Isaksen Hætta, Inga Anne Marit Juuso, Ellen Margrethe Skum, Sara Irene Hætta et al.:
    Med kulturen i fokus – eksempelet lávvu
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2016 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn, Ylva Jannok Nutti, Ellen J. Sara Eira, Tove Børresen, Svein Ole Sandvik, Ole Einar Hætta :
    Ruvden as a basis for the teaching of mathematics: A Sámi mathematics teacher’s experiences.
    Brill|Sense 2015 DOI
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Matematihkkaoahppoplána-luvvejuvvon Sámi sisdoalu gáibádusas?
    2022 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Nussir-saken: Matematisk modellering som verktøy i samfunnsdebatten
    2022 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Nussirsaken: Matematisk modellering som verktøy i samfunnsdebatten
    2022
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Smilčelohku - Elena regner stigningstallet
    2022
  • Siv Ingrid Nordkild, Anne Birgitte Fyhn, Ole Einar Isaksen Hætta :
    Lávvu as a teaching arena: Identification of mathematical activities
    2021
  • Anne Birgitte Fyhn, Elisabeth Utsi Gaup :
    Reorienting by using cartography- or the risk of disconnecting by leaving the traditional way of knowing the land
    2021
  • Anne Birgitte Fyhn, Andualem Tamiru Gebremichael, Sanna Vuomajoki, Inga Berit Karen Hætta Gaup :
    Sámi traditional measuring: Sámi preservice mathematics teachers’ approach to the new curriculum
    2021
  • Carita E. Eira Varjola, Anne Birgitte Fyhn, May-Torill Siri :
    Sámi concepts of pattern in the mathematics curriculum
    2021
  • Anne Birgitte Fyhn, Kristine Nystad :
    Samisk matematikk
    Ottar 2021
  • Anna-Maria Helena Stenseth, Anna Loppacher, Anne Birgitte Fyhn, Paloma Guzman :
    Et mangfoldig akademia er en ressurs for norsk forskning
    Khrono.no 2021
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Sáhkku-speallu - Fágaođastusa guovddášelemeanttat
    2021 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Sáhkku - et spill for fagfornyelsens kjerneelementer
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2020
  • Lisbet Hansen, Anne Birgitte Fyhn :
    Sáhttá go sabehiiguin hervet?
    2020 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Samisk matematikk
    2020 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Videregående er mer relevant
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2020
  • Anne Birgitte Fyhn :
    The case of Norway’s new mathematics curriculum. How is our ratification of ILO169 convention critical in this?
    2019
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Relations between language, culture and mathematics: Examples from Sámi mathematics education
    2019
  • Anne Birgitte Fyhn, Ole Einar Isaksen Hætta :
    Samiske språk – en ressurs i matematikkfaget
    iFinnmark 19. Mar 2019 FULLTEKST / OMTALE
  • Anne Birgitte Fyhn, Ole Einar Isaksen Hætta :
    Samisk språk og kultur som matematikkressurs
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2019
  • Anne Birgitte Fyhn, Ole Einar Isaksen Hætta :
    Samisk kultur og språk – en ressurs i matematikkfaget
    2019
  • Anne Birgitte Fyhn, Ellen J. Sara Eira :
    Funn fra LOCUMS Guovdageaidnu - veien videre
    2019
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Ethnomathematics - examples from Sápmi. Etnomatematiikka – esimerkkejä saamelaisesta kulttuurista
    2019
  • Lisbet Hansen, Anne Birgitte Fyhn :
    Tverrfaglighet i flere kontekster
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2019
  • Anne Birgitte Fyhn, Lisbet Hansen :
    Exploration of patterns in different contexts
    2019
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Utforsking av kystfiskekultur
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2018
  • Anne Birgitte Fyhn, Jan Henry Keskitalo, Kristine Nystad :
    The new Sámi curriculum - a step forwards or backwards? How three curricula reflect international conventions regarding Indigenous education. Comparisions of three Sámi mathematics curricula.
    2018
  • Tamsin Meaney, Anne Birgitte Fyhn, Shana Graham :
    Unframing mathematics: Effecting social justice
  • Anne Birgitte Fyhn, Julia Harbrecht, Johnny Kristiansen :
    Underdeling og overtoner
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2017
  • Anne Birgitte Fyhn, Tamsin Jillian Meaney, Kristine Nystad, Ylva Jannok Nutti :
    How Sámi teachers’ development of a teaching unit influences their self-determination
    2017 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Mathematical reasoning intertwined with Sámi traditional knowledge
    2017
  • Anne Birgitte Fyhn, Siv Ingrid Nordkild, Ellen J. Sara Eira, Ole Einar Isaksen Hætta, Inga Anne Marit Juuso :
    Bishop Sámegillii. Oversetting av Bishops seks aktiviteter fra engelsk til nordsamisk via norsk
    2017
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Editorial – Special Issue: IndigMEC, Indigenous Mathematics Education Conference. Tromsø, Norway, September 4–7, 2017
    Journal of Mathematics and Culture 2017 FULLTEKST / ARKIV
  • Jan Henry Keskitalo, Anne Birgitte Fyhn, Kristine Nystad :
    Sámi Cultural Properties of the Numbers Three and Four
    2017
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Fremtidens skole
    Nordlys 22. Apr 2016
  • Anne Birgitte Fyhn, Maja Hilma Dunfjeld :
    Revitalization of culture: Investigation of South Sámi ornamentation in school
    2016
  • Anne Birgitte Fyhn, Vilde Therese Teig, Steffen Skogvang Pedersen :
    Musikk og fotball - matematisering i småskolen
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2016
  • Anne Birgitte Fyhn, Maja Hilma Dunfjeld, Anita Aagård Dunfjeld, Per Eggen, Tone Marie Larsen :
    Muligheter og utfordringer ved sørsamisk ornamentikk
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2015

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →



    ILP-bygget 3.004