Anne Birgitte Fyhn,
Anna Kaisa Partapuoli,
Ann Synnøve Steinfjell,
Pia-Maria Labba
:
Samisk etnomatematikk- hva, hvorfor og hvordan?
Universitetsforlaget 2024
Oskar Jensen Wang,
Carita Elisabeth Eira Varjola,
Anne Birgitte Fyhn
:
Matematikkfagets bidrag til revitalisering av et utrydningstruet spill
Universitetsforlaget 2024
Anne Birgitte Fyhn,
Ylva Jannok Nutti
:
Intangible Cultural Heritage as a resource for a Sámi mathematics curriculum
Australian and International Journal of Rural Education (AIJRE) 2023
ARKIV /
FULLTEKST /
DOI
Anne Birgitte Fyhn,
May-Torill Hætta Siri,
Inga Anne Marit Juuso
:
Hva er egentlig algebra på samisk
Universitetsforlaget 2023
ARKIV
Anne Birgitte Fyhn,
Ann Synnøve Steinfjell
:
Relations between Sámi and Western ways of sorting and organizing elements in a set
Anne Birgitte Fyhn,
Tove Beate Jensen
:
Lektorstudenters oppfatninger av induktive arbeidsformer i matematikk og fremmedspråk
Anne Birgitte Fyhn,
Sanna Vuomajoki,
Andualem Tamiru Gebremichael,
Inga Berit Karen Hætta Gaup
:
Sámi traditional measuring: Sámi preservice mathematics teachers’ approach to the new curriculum
Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF 2022
FULLTEKST
Carita Elisabeth Eira Varjola,
Anne Birgitte Fyhn,
May-Torill Hætta Siri
:
Sámi concepts of pattern in the mathematics curriculum
Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF 2022
FULLTEKST /
ARKIV
Siv Ingrid Nordkild,
Anne Birgitte Fyhn,
Ole Einar Isaksen Hætta
:
Lávvu as a teaching arena: Identification of mathematical activities
Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF 2022
FULLTEKST /
ARKIV
Anne Birgitte Fyhn,
Gladys Berntsen
:
A mathematics teacher’s respectful listening in a culturally diverse class
Tamsin Meaney,
Anne Birgitte Fyhn,
S.R.W. Graham
:
Unfettering discussions about social justice: the role of conversational prompts in discussions about mathematics education for Indigenous students
Educational Studies in Mathematics 2021
ARKIV /
DOI
Anne Birgitte Fyhn,
Håkon Robertsen
:
Kystfiskermatematikk og skolematematikk: to ulike
perspektiver på hva ei méd er
Nordisk matematikkdidaktikk 2020
ARKIV
Anne Birgitte Fyhn,
Lisbet Hansen
:
Exploration of patterns in different contexts
European Society for Research in Mathematics Education 2019
FULLTEKST
Anne Birgitte Fyhn,
Tamsin Jillian Meaney
:
etnomatematikk
Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2024
FULLTEKST
Anne Birgitte Fyhn,
Anna Kaisa Partapuoli,
Per Ravna
:
Hvorfor det er nødvendig med en samisk parallell likeverdig læreplan i matematikk
Rapport fra faggruppe nedsatt av Sametinget
Anne Birgitte Fyhn,
Jan Nyquist Roksvold
:
Sammenheng gjennom Undersøkende Matematikk
2024
Anne Birgitte Fyhn
:
Nord-Norges immaterielle kulturarv – en ressurs for matematikkfaget i skolen
2024
Anne Birgitte Fyhn
:
Lærerstudenter som forfattere
2023
Anne Birgitte Fyhn,
Inga Anne Marit Juuso,
May-Torill Hætta Siri
:
Makkár sánit heiveše sámi matematihkka oahppoplánii?
2023
Anne Birgitte Fyhn,
Anna Kaisa Partapuoli
:
Matemáhtalaš máhttosuorggit boahtteáiggi sámi matematihka oahppoplánas
2023
Anne Birgitte Fyhn
:
Matematihkkaoahppoplána-luvvejuvvon Sámi sisdoalu gáibádusas?
Anne Birgitte Fyhn
:
Nussirsaken: Matematisk modellering som verktøy i samfunnsdebatten
2022
Anne Birgitte Fyhn
:
Nussir-saken: Matematisk modellering som verktøy i samfunnsdebatten
Anne Birgitte Fyhn
:
Smilčelohku - Elena regner stigningstallet
2022
Anne Birgitte Fyhn,
May-Torill Siri,
Inga Anne Marit Juuso
:
Hva er algebra på samisk
Oskar Jensen Wang,
Anne Birgitte Fyhn
:
Lærerstudenters erfaring med det samiske brettspillet Sahkku
2022
Anne Birgitte Fyhn,
Ann Synnøve Steinfjell
:
Relations between Sámi and Western ways of sorting and organizing elements in a set
2022
Per Øystein Haavold,
Anne Birgitte Fyhn,
Geir Olaf Pettersen,
Thomas F. Eidissen,
Monica Volden
:
Formidlingskonferanse i forbindelse med SUM
2022
Niclas Larson,
Anders Støle Fidje,
Per Sigurd Hundeland,
Michael Rygaard Hansen,
Siri Ovedal-Hakestad,
Ingvald Erfjord
et al.:
Spøkelser etter avdøde størrelser hjemsøker KLæM 22
Anne Birgitte Fyhn,
Håkon Robertsen
:
Fiskergeometri og skolegeometri
2022
Anna-Maria Helena Stenseth,
Anna Loppacher,
Anne Birgitte Fyhn,
Paloma Guzman
:
Et mangfoldig akademia er en ressurs for norsk forskning
Khrono.no 2021
Carita E. Eira Varjola,
Anne Birgitte Fyhn,
May-Torill Siri
:
Sámi concepts of pattern in the mathematics curriculum
2021
Anne Birgitte Fyhn,
Andualem Tamiru Gebremichael,
Sanna Vuomajoki,
Inga Berit Karen Hætta Gaup
:
Sámi traditional measuring: Sámi preservice mathematics teachers’ approach to the new curriculum
2021
Siv Ingrid Nordkild,
Anne Birgitte Fyhn,
Ole Einar Isaksen Hætta
:
Lávvu as a teaching arena: Identification of mathematical activities
2021
Anne Birgitte Fyhn,
Kristine Nystad
:
Samisk matematikk
Ottar 2021
Anne Birgitte Fyhn,
Elisabeth Utsi Gaup
:
Reorienting by using cartography- or the risk of disconnecting by leaving the traditional way of knowing the land
2021
Anne Birgitte Fyhn
:
Sáhkku-speallu - Fágaođastusa guovddášelemeanttat
Lisbet Hansen,
Anne Birgitte Fyhn
:
Sáhttá go sabehiiguin hervet?
Anne Birgitte Fyhn
:
Samisk matematikk
Anne Birgitte Fyhn
:
Videregående er mer relevant
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2020
Anne Birgitte Fyhn
:
Sáhkku - et spill for fagfornyelsens kjerneelementer
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2020
Anne Birgitte Fyhn,
Ole Einar Isaksen Hætta
:
Samiske språk – en ressurs i matematikkfaget
Anne Birgitte Fyhn,
Ellen J. Sara Eira
:
Funn fra LOCUMS Guovdageaidnu - veien videre
2019
Anne Birgitte Fyhn
:
Ethnomathematics - examples from Sápmi. Etnomatematiikka – esimerkkejä saamelaisesta kulttuurista
2019
Anne Birgitte Fyhn,
Lisbet Hansen
:
Exploration of patterns in different contexts
2019
Lisbet Hansen,
Anne Birgitte Fyhn
:
Tverrfaglighet i flere kontekster
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2019
Anne Birgitte Fyhn,
Ole Einar Isaksen Hætta
:
Samisk språk og kultur som matematikkressurs
Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2019
Anne Birgitte Fyhn,
Ole Einar Isaksen Hætta
:
Samisk kultur og språk – en ressurs i matematikkfaget
2019
Anne Birgitte Fyhn
:
Relations between language, culture and mathematics: Examples from Sámi mathematics education
2019
Anne Birgitte Fyhn
:
The case of Norway’s new mathematics curriculum. How is our ratification of ILO169 convention critical in this?
2019