Jan Höper
:
Mind the Gap Between Chemistry and Outdoor Education: Primary and Lower Secondary Preservice Teachers’ Beliefs During an Outdoor-Based Introduction to Chemistry in Science Education
Journal of Science Teacher Education 2024
ARKIV /
DOI
Siw Turid Killengreen,
Helene Lundberg,
Ingrid Jensvoll,
Jan Höper
:
Naturfag utenfor klasserommet fra et Nordnorsk perspektiv
Nordic Studies in Science Education 2023
ARKIV /
DOI
Kirsti Marie Jegstad,
Jan Höper,
Kari Beate Remmen
:
Using the Schoolyard as a Setting for Learning Chemistry: A Sociocultural Analysis of Pre-service Teachers’ Talk about Redox Chemistry
Journal of Chemical Education 2021
ARKIV /
DOI
Jan Höper,
Kirsti Marie Jegstad,
Kari Beate Remmen
:
Student teachers’ problem-based investigations of chemical phenomena in the nearby outdoor environment
Chemistry Education Research and Practice (CERP) 2021
ARKIV /
DOI
Kari Beate Remmen,
Kirsti Marie Jegstad,
Jan Höper
:
Preservice teachers’ reflections on outdoor science activities following an outdoor chemistry unit
Journal of Science Teacher Education 03. Dec 2020
DOI
Jan Höper
:
Has the time come to use near-infrared
spectroscopy in your science classroom?
School Science Review 2020
ARKIV
Jan Höper,
Hans-Georg Køller
:
Outdoor chemistry in teacher education – a case study about finding carbohydrates in nature
LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education 2018
ARKIV /
DOI
Jan Höper,
Mareike Janssen,
Philipp Spitzer
:
Chemie und Natur - ein Gegensatz für Lehramtsstudierende?
Oleg Popov,
Jan Höper
:
Exploring outdoor science in teacher education from a
comparative Scandinavian perspective
Conexão Ciência 2017
ARKIV
Jan Höper,
Kirsti Marie Jegstad,
Kari Beate Remmen
:
Kjemi i skolegården - hvordan utvide et klassisk laboratoriefag
Bedre Skole 2024
Jan Höper
:
ILP-seminaret: Glaciereducation – Glaciers as learningarena
Jan Höper
:
Utforsk Steindalen
En idébok for lærere, guider og andre naturinteresserte
Jan Höper,
Jemma Louise Wadham,
Philipp Spitzer,
Monica Caroline Mackay Winsborrow,
Martin Gröger,
Heck Volker
et al.:
GlacierXperience meets METALLICA - Økt studiekvalitet igjennom faglig og didaktisk samarbeid på tvers av fakulteter
2024
Jan Höper
:
Kjemi uten lab? Erfaringer fra en litt annerledes kjemiundervisning
2024
Jan Höper,
Sofia Elisabeth Kjellman
:
Steindalen fra et geologisk perspektiv
Jan Höper
:
Kjemiundervisning i fjæra
2024
Jan Höper
:
RadioMikro: Wissen für Kinder: Golfstrom
Jan Höper
:
Her er laererne pa kurs i heksekunster
Jan Höper
:
Kurs i utekjemi - læring i friluft
2024
Jan Höper,
Linn Kristin Novis,
Tord Karlsen
:
Geologiens Dag - Virtuell opplevelse av en bre
Geologiens Dag 2024
Stig Misund,
Jan Höper
:
Podkast-produksjon som arbeidskrav
2024
Ingrid Jensvoll,
Jan Höper,
Tone Kristin Reiertsen,
Kåre Aleksander Grundvåg
:
Kurs om fugler i nærnaturen
Jan Höper,
Siw Turid Killengreen,
Andy Børge Sortland
:
Birget – Oppdrag sjølberging: An action research project on the use of Sami traditional knowledge as motivation for learning about biological diversity in science education
2023
Philipp Spitzer,
Heck Volker,
Martin Gröger,
Jan Höper
:
GlacierXperience – Gletschererfahrung und -bildung im naturwissenschaftlichen Unterricht
2023
Greta Heim,
Jan Höper
:
Árbediethu
Et tverrfaglig FoU-prosjekt i samisk matkultur
2023
Heck Volker,
Martin Gröger,
Jan Höper,
Philipp Spitzer
:
GlacierXperience – una experiencia glaciar para la educación y enseñanza de la geografía y las ciencias naturales en el campo de la sostenibilidad
2023
Stig Misund,
Jan Höper
:
GLU fleks - våre erfaringer så langt
2023
Kirsti Marie Jegstad,
Jan Höper,
Kari Beate Remmen
:
Jakten på redoxreaktioner på skolgården
Jan Höper
:
Ingen vet hva p-en i pH egentlig står for
Jan Höper
:
Hvordan skal vi undervise 1-7-studenter i en nettbasert utdanning (flex1-7)? Ut ifra et helhetlig naturfag, eller langs tradisjonelle disiplinfag?
2022
Jan Höper
:
Har vi råd til å la naturfagstudenter delta på tverrfaglige prosjekter?
2022
Jan Höper
:
Sandøya,en unik læringsarena – naturen som inspirasjon for byen
2022
Jan Höper,
Siw Turid Killengreen,
Andy B. Sortland
:
"Birgejupmi" - Sjølberging og artskunnskap
Jan Höper
:
På jakt etter den røde tråden mellom tverrfaglighet og faglig dybde
2022
Jan Höper
:
Towards integrated science education by using mobile technologies outdoors
2020
Jan Höper
:
Case-based Health and Safety Education
Jan Höper
:
Naturwissenschaften in Deutschland - Naturfag i Tyskland
2019
Jan Höper
:
Towards integrated science education by using mobile techniques outdoors - Experiences from chemistry education above the polar circle
2019
Kirsti Marie Jegstad,
Jan Höper,
Kari Beate Remmen
:
The outdoors as a setting for talking chemistry in teacher education
2019
Kirsti Marie Jegstad,
Jan Höper,
Kari Beate Remmen
:
The outdoors as a setting for learning chemistry in teacher education
2019
Jan Höper
:
Uteundervisning i kjemi ved NTNU
2018
Jan Höper
:
Den mobile kjemikeren i kjøkkenhagen – Nye metoder for å påvise
næringsstoffer i matvarer
2018
Jan Höper
:
Ta naturfag ut av laben
2017
Jan Höper
:
Den mobile kjemikeren
2017
Jan Höper
:
Den mobile kjemikeren - digitale skattejakt
2017
Jan Höper
:
Natural experiments: taking the lab outdoors
Science in School 2017
ARKIV
Jan Höper
:
Kjemiundervisning ute?
«Den mobile kjemikeren» utforsker stoffer og prosesser i nærområdet.
2017
Jan Höper
:
Realfagsundervisning i vinteruterommet
2016
Jan Höper
:
Kvalfeber - et interaktivt undervisningsopplegg om våre største pattedyr
2016