Tone Kvernbekk
:
Dannelse som anden-ordens fænomen
Akademisk Forlag 2024
Tone Kvernbekk
:
Hirst on Educational Theory
Journal of Philosophy of Education 2023
ARKIV /
DOI
Tone Kvernbekk
:
Objektivitet som epistemisk norm i pedagogisk forskning
Fagbokforlaget 2022
Tone Kvernbekk
:
Skoleprestasjoner: Hva skaper et resultat?
Fagbokforlaget 2021
Tone Kvernbekk
:
Det pedagogisk kritiske - et mangslungent landskap
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021
ARKIV
Anders Nordahl-Hansen,
Tone Kvernbekk
:
Construct Validity in Scientific Representation: A Philosophical Tour
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 13. May 2020
DATA /
ARKIV /
DOI
Tone Kvernbekk,
Harald Jarning
:
Mapping: Coming to grips with educational landscapes
European Educational Research Journal 2019
ARKIV /
DOI
Tone Kvernbekk
:
Practitioner tales: possible roles for research evidence in practice
Educational Research and Evaluation 2019
ARKIV /
DOI
Ola Bøe-Hansen,
Tone Kvernbekk
:
Protection Stories. A case of military propaganda?
John Benjamins Publishing Company 2019
ARKIV /
DOI
Moira Von Wright,
Tone Kvernbekk
:
Til barndommens frihet og paradoksenes forsvar
Cappelen Damm Akademisk 2018
Kjetil Horn Hogstad,
Inga Bostad,
Elin Rødahl Lie,
Ole Andreas Kvamme,
Tone Kvernbekk,
Turid Løyte Harboe
et al.:
Humaniorafagenes perspektiver kan styrke utdanningsforskningen
Forskersonen.no 2024
Tone Kvernbekk
:
Counterfactual reasoning on the Toulmin model
2024
Tone Kvernbekk
:
Teacher training in Norway
2024
Tone Kvernbekk
:
Implications of different meta-theories for theoretical research: An exploration
2024
Tone Kvernbekk
:
Argumentational regret
2023
Tone Kvernbekk
:
Evidensbasert pedagogisk praksis: Implementering av tiltak og vurdering av om de virker
2023
Tone Kvernbekk,
Brit Marie Hovland
:
Counterfactuality and judgments of significance
2023
Tone Kvernbekk
:
Teori under press
2023
Tone Kvernbekk
:
Være i bevegelse
2023
Tone Kvernbekk,
Vibeke Bjarnø
:
Teacher education In Norway
2023
Tone Kvernbekk
:
Hva var pedagogikk? Historiefilosofiske betraktninger
2023
Tone Kvernbekk
:
Kritisk tenkning i akademia - hva betyr det?
2022
Tone Kvernbekk
:
Kommentar på boklansering, Eyvind Elstads bok "Pedagogikk for kommende lærere"
2022
Kirsti Klette,
Tone Kvernbekk
:
PLATO: Measuring quality and stabilizing a phenomenon (keynote)
2022
Tone Kvernbekk
:
Reasoning to stabilize a phenomenon
2022
Tone Kvernbekk
:
Kausalitet, noen momenter
2022
Tone Kvernbekk
:
Hva er pedagogikk?
2022
Tone Kvernbekk
:
Det som kunne ha vært. Hvordan vi bruker kontrafaktiske elementer i pedagogisk tenkning
2021
Tone Kvernbekk
:
Handling theory-practice relations: Identifying the right level of abstraction
2021
Tone Kvernbekk
:
Educational "should have beens"
2021
Tone Kvernbekk,
Ola Bøe-Hansen,
Ole A. Heintz,
Daniel H. Cohen
:
The Problem of 'Mission Creep': Argumentation Theory meets Military History
2020
Tone Kvernbekk
:
Evidence into practice: Why we need an argumentation model
2020
Tone Kvernbekk
:
Response to Mark Herman's paper
2020
Tone Kvernbekk,
Ola Bøe-Hansen
:
Forsvarets omdømmevideoer: propaganda?
2020
Tone Kvernbekk
:
Hvordan kan forskningsdata brukes i praksis?
2020
Karine Sand Gjersøe,
Tone Kvernbekk
:
Bildung as side-effect
2019
Tone Kvernbekk
:
Measurement meanderings. Response to Francis Schrag
2019
Tone Kvernbekk
:
Forskningsbasert undervisning
2019
Tone Kvernbekk
:
Paneldebatt: Muligheter og begrensninger for utarbeidelse og anvendelse av systematiske kunnskapsoversikter
2019
Tone Kvernbekk
:
Practical syntheses: How conductive reasoning helps
2019
Tone Kvernbekk
:
Hva er evidensbasert forskning og - pedagogisk praksis, og hvilke vitenskapsteoretiske posisjoner diskuteres?
2019
Tone Kvernbekk,
Krassimir Stojanov,
Johannes Drerup,
Stefano Oliverio
:
Status and situation of Philosophy of Education in Continental Europe (invitert symposium)
2019
Tone Kvernbekk,
Mikkel Helding Vembye,
Kathryn Joyce
:
Evidence-based practice: Dimensions of reproducibility
2018
Tone Kvernbekk
:
Om retten til skole fra et pedagogisk synspunkt. Når sønner og døtre blir elever og studenter. Original tittel: On the right to school from an educational perspective.
Turning sons and daughters into pupils and students
Cappelen Damm Akademisk 2018
Tone Kvernbekk
:
Løftet som stadig forskyver seg: Rousseau, danning og ideenes samspill. Original tittel: Promise-as-suspension. Rousseau, Bildung and the interplay of ideas
Cappelen Damm Akademisk 2018
Tone Kvernbekk
:
Å traversere barndom og voksenalder: å vokse opp og å vokse ned. Original tittel: Crossing Childhood and Adulthood:
Growing Up and Growing Down
Cappelen Damm Akademisk 2018
Tone Kvernbekk
:
Evidence-based practice: Wishful thinking?
2018
Tone Kvernbekk
:
Studenter og autoritære forelesere. En paradoksal beretning
2018