Bilde av Eidsvik, Erlend
Bilde av Eidsvik, Erlend
Professor Oahpaheaddjeoah. ja pedagog. erlend.eidsvik@uit.no

Erlend Eidsvik



  • Hafte Gebreselassie Gebrihet, Erlend Eidsvik :
    African Democracy in the Context of Agenda 2063: Examining Progress and Challenges
    Social Sciences 2024 ARKIV / DOI
  • Selamiso Mlalazi, Erlend Eidsvik :
    Fracking, Bildung and a Lack of Democratic Citizenship in Communities: What can South Africa Learn from Poland?
    Alternation. Interdisciplinary Journal for the Study of the Arts and Humanities in Southern Africa 2023 ARKIV / DATA
  • Leif Tore Trædal, Erlend Eidsvik, Sadhana Manik :
    Discourses of climate change education: The case of geography textbooks for secondary and higher secondary education in South Africa and Norway
    Norsk Geografisk Tidsskrift 2022 ARKIV / DOI
  • Erlend Eidsvik :
    Geografisk danning og utdanning for berekraftig utvikling
    Cappelen Damm Akademisk 2022
  • Erlend Eidsvik :
    Fagfornying, berekraft og geografisk danning
    Norsk pedagogisk tidsskrift 2020 DOI
  • Julie Ane Ødegaard Borge, Kjersti Dybvig, Erlend Eidsvik, Espen Helgesen, Hege Christine Isaksen, Gidske Leknæs Andersen :
    Aktør digitalt [læreverk i samfunnsfag for ungdomstrinnet]. URL: https://aktoer.fagbokforlaget.no/.
    Fagbokforlaget 2020 FULLTEKST
  • Erlend Eidsvik, Erik Wilhelm Kolstad, Pål Ringkjøb Nielsen, Vibeke Vågenes :
    Verda og vi. Innføring i geografi
    Det Norske Samlaget 2019
  • Erlend Eidsvik :
    Geografisk tenking og geografifaget i norsk utdanning – historiske linjer og samtidige muligheter.
    2024
  • Erlend Eidsvik, Irene Tollefsen :
    From Content to Crisis: The shifting landscape of the geography curricula in Norwegian Education
    2024
  • Erlend Eidsvik, Jill Tove Buseth, Anne Rakstad Pettersen, Elin Sæther, Ingrid Løken, Per Jarle Sætre :
    Panelsamtale: Urolige tider i geografien? Statusrapport tre år inn i LK20
    2023
  • Erlend Eidsvik :
    Geografi og (kj)ærlighed. Eit historisk riss over geografifaget i norsk utdanning
    2023
  • Erlend Eidsvik :
    Engaging with the SANORD network to build and strengthen research collaboration with Southern Africa
    2023
  • Erlend Eidsvik :
    Forskningsfronten - hvor står vi? Innlegg på SDG Day zero: Utdanning for bærekraftig utvikling (delmål 4.7) for lærere og studenter
    2023
  • Erlend Eidsvik :
    Compound: Changes in social sciences in Norway - a country report
    2023
  • Erlend Eidsvik :
    Cape Talk radio, Cape Town, SA: OneOcean expedition. Lunch talk with Pippa Hudson
    18. Jan 2023
  • Erlend Eidsvik, Sadhana Manik :
    The OneOcean expedition and school-to-school collaboration between Norway and South Africa
    2023
  • Selamiso Mlalazi, Erlend Eidsvik :
    Fracking, Bildung and a lack of democratic citizenship in communities: What can South Africa learn from Poland?
    2023
  • Erlend Eidsvik, Sadhana Manik, Marshall Maposa :
    Sustaining international north-south exchange programmes: Lessons from COVID on disaster preparation
    2023
  • Erlend Eidsvik :
    Transdisiplinæritet på grensen: Klimakursing og klimaservice på kryss av fag, geografi og epistemologiar
    2023
  • Erlend Eidsvik :
    Roundtable discussion: Critical analysis of South African universities institutional understanding of comprehensive internationalisation: policy and practice. Panelists: John Mashayamombe Helin Bäckman Kartal Erlend Eidsvik
    2023
  • Erlend Eidsvik :
    Bærekraft i utdanningssamarbeid med Panorama-landene: Forskningsresultater fra UTFORSK-samarbeid mellom HVL og University of KwaZulu-Natal
    2022
  • Erlend Eidsvik :
    OneOcean: Joining forces in the Classroom.
    2022
  • Erlend Eidsvik, Sadhana Manik, Arorisoe Sibanda :
    South-North Collaborations: Teaching climate and climate change in different contexts – how should we do it?
    2022
  • Erlend Eidsvik :
    Plenary panel: OneOcean conversations: Reflecetions and experiences
    2022
  • Erlend Eidsvik :
    Panel debate: Understanding and Addressing Inequality
    2022
  • Erlend Eidsvik :
    Addressing Coloniality & the Awakening of post-colonial perspectives in teacher education
    2021
  • Leif Tore Trædal, Erlend Eidsvik :
    Discourses of climate change education: The case of geography textbooks for secondary and higher secondary education in South Africa and Norway
    2021
  • Erlend Eidsvik :
    How to reduce a discipline: The fate of geography in the recent Norwegian curriculum renewal
    2021
  • Erlend Eidsvik :
    Geografi og berekraft i grunnskulen. Nye muligheter for geografisk danning?
    2021
  • Erlend Eidsvik :
    Geographical literacy, s’il vous plaît!
    2020
  • Erlend Eidsvik :
    Bærekraftige samfunn
    Fagbokforlaget 2020 FULLTEKST
  • Leif Tore Trædal, Erlend Eidsvik :
    Discourses of climate change education: The case of geography textbooks for secondary and higher secondary education in South Africa and Norway
    2020
  • Erlend Eidsvik :
    Deltaker i paneldebatt: «Samfunnsfagdidaktiske forsikringsmuligheter i et planstyrt utdanningsfelt»
    2020
  • Erlend Eidsvik, Tone Strand Løseth :
    Berekraftig utvikling som argument i samband med kommune- og regionreforma i Noreg
    Høgskulen på Vestlandet 2020 FULLTEKST
  • Erlend Eidsvik, Helene Roll :
    Geografisk forståelse - En undersøkelse av begrepet geografisk forståelse ved bruk av frihåndstegninger av verdenskart.
    Høgskulen på Vestlandet 2020 FULLTEKST
  • Erlend Eidsvik :
    Fagfornying, geografisk danning,...og joda, berekraft
    2020
  • Kjellrun Hiis Hauge, Nina Goga, Vibeke Vågenes, Ane Bergersen, Erlend Eidsvik, Marianne Presthus Heggen :
    FNs bærekraftsmål i lærerutdanningene – erfarte muligheter og utfordringer ved HVL
    2020
  • Espen Helgesen, Erlend Eidsvik :
    Jorden rundt i 360 grader. Erfaringer fra studentutveksling i Sør-Afrika
    2020
  • Kjetil Knaus Fosshagen, Sissel Rosland, Erlend Eidsvik, Reidun Faye :
    Getto – begrep, historie, typologi
    2020 DATA
  • Erlend Eidsvik :
    Kloden og menneskene
    Fagbokforlaget 2020
  • Erlend Eidsvik :
    Geografifaget i skolen.
    2019
  • Erlend Eidsvik, Synnøve Fossheim :
    ”Hallo? Er det noken som veit kva robust egentlig betyr?” En studie av identitet og kommunesammenslåing i Sunnfjord kommune
    Høgskulen på Vestlandet 2019
  • Erlend Eidsvik, Erik Wilhelm Kolstad :
    Geografitimen du alltid ønsket men aldri fikk
    2019
  • Erlend Eidsvik :
    Paneldeltaker: Veien framover: SDG 4 og lærerutdanningen. Arrangert av FN-sambandet. DayZero: SDG Conference University of Bergen 2019
    2019
  • Erlend Eidsvik :
    Scale as a tool to overcome the paradoxes of sustainability. Operationalizing sustainability through scale: theoretical and empirical examples from south-north contexts in an attempt to overcome paradoxes of sustainability
    2019
  • Erlend Eidsvik :
    Why geo-literacy is fundamentally important in (Higher) Education.
    2019
  • Erlend Eidsvik :
    Utdanning og dei store samfunnsutfordringane. Kva trengs, og kva gjer vi?
    2019
  • Erlend Eidsvik :
    Kultur, globalisering og geografi
    Det Norske Samlaget 2019
  • Erlend Eidsvik :
    Forord
    Det Norske Samlaget 2019
  • Erlend Eidsvik :
    Politisk geografi
    Det Norske Samlaget 2019

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →