Elisabeth Staksrud,
Niamh Ni Bhroin,
Nora Josefine Botten Englund,
Jenny Krutzinna
:
Ethical inclusion of children in sensitive research: A four-dimensional model
New Media & Society 2025
DOI
Eli Skogerbø,
Niamh Ni Bhroin
:
Slow-TV as a format for Indigenous media production: The Case of Giđđajohtin
Mari-Ann Letnes,
Ingvill Rasmussen,
Niamh Ní Bhroin,
Line Indrevoll Stänicke,
Nicole Christine Veelo
:
Socio-digital divides in Norwegian education - How variation in parental mediation and pedagogical approaches influenced experiences of remote schooling during the Covid-19 pandemic
Matthew Finch,
Niamh Ní Bhroin,
Steffen Krüger
:
Unlearning, relearning, staying with the trouble: Scenarios and the future of education
Prospect: Quarterly Review of Comparative Education 2023
DOI /
ARKIV
Sarah McMonagle,
Niamh Ní Bhroin
:
Across the Cyberwaves: Twitter Campaigns for Gaeilge
Niamh Ní Bhroin,
Thuy Dinh,
Kira Thiel,
Claudia Lampert,
Elisabeth Staksrud,
Kjartan Olafsson
:
The Privacy Paradox by Proxy: Considering Predictors of Sharenting
Media and Communication 2022
DOI /
ARKIV
Tijana Milosevic,
Niamh Ní Bhroin,
Kjartan Ólafsson,
Elisabeth Staksrud,
Sebastian Wachs
:
Time spent online and children’s self-reported life satisfaction in Norway: The socio-ecological perspective
Sarah Ljungblad,
Niamh Ní Bhroin,
Sofia Serholt,
M. Samuelsson Gamboa
:
Is there a need for critical robotics research?
Niamh Ní Bhroin
:
Skummelt at sånne apper blir populære
Niamh Ní Bhroin
:
Screen time and mobiles in schools
Niamh Ní Bhroin,
Elisabeth Staksrud,
Jenny Krutzinna
:
Bridging research and policy to develop evidence-based recommendations.
2024
Robert Steen,
Anne Mangen,
Steinar Krokstad,
Lars Wichstrøm,
Christer Hyggen,
Niamh Ní Bhroin
et al.:
Vi vil se på mulige sammenhenger med autisme og ADHD
2024
Niamh Ní Bhroin
:
Bekjempelse av netthets mot samer er et felles ansvar
Niamh Ní Bhroin
:
Barn og unges digitale hverdag
2024
Niamh Ní Bhroin
:
Barn og unges medievaner: Bør vi være bekymret?
2024
Niamh Ní Bhroin
:
Hekta på Live: De lever direkte på sosiale medier - minutt for minutt
Niamh Ní Bhroin
:
Sensurer testet ut begrunnelser generert av kunstig intelligens
Niamh Ní Bhroin
:
Teste KI-genererte begrunnelser
Nina Grønlykke Mollerup,
Meri Kytö,
Niamh Ní Bhroin
:
Sensory Media Anthropology Thread.
Allegra Lab: Anthropology for Radical Optimism 2024
FULLTEKST
Niamh Ní Bhroin
:
Skulle ønske debatten var mer nyansert
Niamh Ní Bhroin
:
Barn og unges skjermtid: Kunnskap og kritikk.
2024
Niamh Ní Bhroin
:
Hva med småbarnsforeldre som gir barna iPad til jul i en alder av fem?
Niamh Ní Bhroin
:
Barn og unges digitale hverdag
2024
Niamh Ní Bhroin
:
Barn og unges rettigheter i digitale miljøer: Tilgang og muligheter
2024
Niamh Ní Bhroin
:
Mobilforbud i Skolen
Niamh Ní Bhroin
:
Screens in schools and the wellbeing of students and teachers.
2024
Niamh Ní Bhroin
:
Hjelp, niåringen er på TikTok!
Niamh Ni Bhroin
:
Det nye skjermutvalget er ikke veien å gå
2023
Niamh Ni Bhroin
:
Å nekte unge å bruke sosiale medier er neppe en god ide
2023
Niamh Ní Bhroin
:
Slik snakker du med poden om problemer på internett
Niamh Ni Bhroin
:
Digitaliseringen har et likestillingsproblem
2023
Niamh Ní Bhroin
:
Skolen digitaliserer også familielivet
Niamh Ní Bhroin
:
Pling i scrollen: Amerikanske barn drukner i pushvarsler
Niamh Ní Bhroin
:
Barn og nett: Hvor mye skjermtid er akkurat passe?
Niamh Ní Bhroin
:
På tide å prioritere gratis skolemat foran skjermbrett
Niamh Ni Bhroin,
Elisabeth Staksrud,
Jenny Krutzinna
:
ySKILLS – Children and young people (aged 12-17)'s Digital Skills: Evidence-based recommendations for policy and practice. Multimedia report.
Niamh Ni Bhroin,
Elisabeth Staksrud,
Jenny Krutzinna
:
ySKILLS – Children and young people (aged 12-17)'s digital skills: Evidence-based recommendations for policy and practice.
Niamh Ní Bhroin
:
Er skjermtid bare et onde?
Niamh Ní Bhroin
:
Barn og unges digitale relasjoner på nett
2022
Niamh Ní Bhroin
:
International Women's Day: Breaking the Bias
2022
Niamh Ní Bhroin
:
Hvor mye skal vi dele om barna våre på nett?
Niamh Ní Bhroin
:
Hvordan kan vi ruste barn og unge for å møte hatefulle ytringer på nett?
Niamh Ní Bhroin
:
Konsekvensene av å vokse opp i smarte hjem
Niamh Ní Bhroin
:
Snikdatafisering av den norske skolen: Er det for sent å snu?
Niamh Ní Bhroin
:
Unge følgjer krigen på TikTok
Niamh Ní Bhroin
:
Den nye appen: – Et tydelig og spennende konsept
Niamh Ní Bhroin
:
Barns digitale sårbarhet: Sosiale rammer er mer avgjørende enn tid brukt foran skjermen
Niamh Ní Bhroin
:
Se opp for TikTok foreldrene!
Niamh Ní Bhroin
:
Ingeborg (22) blir sint om hun ikke får loggført aktivitet og søvn
Niamh Ní Bhroin
:
«Imri» kjøper lettkledde videoer av Helene: - Er som en psykolog for dem