Dagen starter i plenum i Teorifagbygget Hus 1, Auditorium 2. Postersesjonen finner sted i Solhallen utenfor Auditorium 2. Konferansens tre workshoper er alle i Teorifagsbygget Hus 1.
10.30-10.40
Åpning av konferansen
10.40-10.50
Velkommen
Prorektor for utdanning Kathrine Tveiterås
10.50-11.30
Panelsamtale om tematikker som KI, åpen utdanning, læringsdesign, læringsmiljø og utdanningskvalitet
Panelet ledes av: Øyvind Hjuring Mikalsen - Seksjonssjef, Seksjon for læringsmiljø og utdanningskvalitet
I panelet:
Kathrine Tveiterås - Prorektor for utdanning
Marko Lukic- Leder for UiTs team for kunstig intelligens, digital partner og universitetslektor - ITA/ HelPed
Amanda Molvik - Student, ansvarlig for læringsmiljø og innovasjon i studentparlamentet
Jørn Weines - Førsteamanuensis, simulering og spill i høyere utdanning, Result
11.30-12.10
Lynpresentasjoner
12.10-12.15
Avslutning av plenum
12.15 - 13.15
Postersesjon: se, snakk og spis
13.15-15.30
Konferansen har tre parallelle workshoper:
Bruk av KI - Aud 2
Kunstig intelligens gjør at vi må tenke annerledes rundt hvordan vi utformer lærings- og vurderingsformer. Fremfor å gå tilbake til penn og papir, skal vi på denne workshopen utforske hvordan kunstig intelligens kan brukes av studenter i undervisning og vurdering. Noen av innleggene vil være på engelsk, mens diskusjonen og spørsmål er på norsk.
Bidragsytere:
Åpen utdanning - TEO-H1 rom 1.343
Hva er det og hvordan kan det gjøre UiTs utdanninger bedre? Deltakerne vil først lære litt om konseptet "åpen utdanning". Deretter vil deltakerne diskutere hvordan det kan bidra til bedre læring og samarbeid. Det vil bli delt ut forslag til fordeler med åpen utdanning for studenter, undervisere, institusjonen og samfunnet. I lys av egne erfaringer skal deltakerne evaluere og drøfte disse fordelene. Formålet er å få en dypere forståelse av hvordan åpen utdanning kan være relevant i deltakernes arbeidshverdag.
Les mer om denne økten og åpen utdanning her: UiT styrker arbeidet med åpen utdanning | UiT
Bidragsytere:
Læringsmiljø på nettbaserte og fleksible studier - TEO-H1 rom 1.425
Hvordan jobber vi på UiT for et godt læringsmiljø på nettbaserte og fleksible studier, og hvordan kan man bruke læringsdesign for å sikre et godt læringsmiljø?
Bidragsytere: