Anita Movik Simensen



  • Anita Movik Simensen, Mirjam Harkestad Olsen :
    Gifted Students’ Actualization of a Rich Task’s Mathematical Potential When Working in Small Groups
    Education Sciences 2024 ARKIV / DOI
  • Anita Movik Simensen, Ane Marthe Johannessen, Hilja Lisa Huru :
    Seeking a Strength-Based Approach to Assessment in a Multicultural Context: A Participator Approach
    Journal of Mathematics and Culture 2023 ARKIV / FULLTEKST
  • Annica Andersson, Trine Mette Foyn, Anita Movik Simensen, David Richard Wagner :
    Storylines in Voices of Frustration: Implications for Mathematics Teacher Education in Changing Times
    Education Sciences 2023 ARKIV / DOI
  • Hilja Lisa Huru, Anita Movik Simensen, Nora Marie Ollila Sandmo :
    Matematikkoppgaver med utgangspunkt i tradisjonskunnskap i kvensk og sjøsamisk kultur
    Universitetsforlaget 2023
  • Karla Culligan, Sacha Dewolfe, Anita Movik Simensen :
    Challenges, Opportunities, and Key Questions in Research for Mathematics in Indigenous and Migrational (MIM) Contexts Through a Language Focused Lens
    Journal of Mathematics and Culture 2023 ARKIV / FULLTEKST
  • Anita Movik Simensen, Hilja Lisa Huru, David Richard Wagner, Annica Andersson :
    Constructs and methods for identifying patterns of interactions in mathematics classrooms
    Universidad de Alicante 2022 ARKIV / FULLTEKST
  • Elena Golishnikova, Anita Movik Simensen :
    The role of mathematical education in the formation of a modern personality in the context of socio-cultural transformation in the arctic
    2020
  • Anita Movik Simensen, Mirjam Harkestad Olsen :
    Tasks that enhance creative reasoning: supporting gifted pupils in inclusive education systems
    WTM Verlag 2019
  • Hilja Lisa Huru, Anna-Kaisa Räisänen, Anita Movik Simensen :
    Culturally based mathematics tasks: a framework for designing tasks from traditional Kven artefacts and knowledge
    Nordisk matematikkdidaktikk 2018
  • Anita Movik Simensen, Anne Berit Fuglestad, Pauline Vos :
    How much space for communication is there for a low achieving student in a heterogeneous group?
    European Society for Research in Mathematics Education 2015
  • Linda Gurvin Opheim, Anita Movik Simensen :
    Læreren som matematikkstudent
    Cappelen Damm Akademisk 2018
  • Anita Movik Simensen :
    Matematiske læringsmuligheter: Et spesialpedagogisk perspektiv
    2023
  • Anita Movik Simensen :
    Learning Opportunities for Students Achieving low in Mathematics
    2023
  • Anita Movik Simensen, Hilja Lisa Huru, Annica Andersson, Beth Ann Herbel-Eisenmann, David Richard Wagner :
    Mathematics Education Storylines and Cultures in Indigenous and Migrational Contexts
    Journal of Mathematics and Culture 2023 ARKIV / FULLTEKST
  • Anita Movik Simensen :
    Hva sier forskning om læringsmuligheter for elever som presterer lavt i matematikk?
    2022
  • Irene Andersen, Ane Marthe Johannesen, Anita Movik Simensen, Hilja Lisa Huru, Annica Andersson :
    Lærere og elever fra Lakselv viser vei: Presenterte forskning for internasjonale publikum
    Sagat 2022
  • Anita Movik Simensen :
    Matematiske læringsmuligheter for alle: En styrkebasert flerkasusstudie om elever som presterer lavt i matematikk sin deltakelse i heterogene smågrupper
    Universitetet i Agder 2022
  • Anita Movik Simensen, Ane Marthe Johannesen, Hilja Lisa Huru :
    Collaborative tests in mathematics: seeking a strength-based approach to assessment in a multicultural context
    2022
  • Karla Culligan, Sacha Dewolfe, Anita Movik Simensen :
    Closing symposium: Challenges, opportunities, key questions for research in MIM contexts
    2022
  • Annica Andersson, Anita Movik Simensen, Hilja Lisa Huru :
    Lakselv-elever i internasjonalt forskningsprosjekt
    Sagat 2021
  • Anita Movik Simensen :
    Hvordan lykkes med fremtidens matematikkundervisning?
    2021
  • Mirjam Harkestad Olsen, Anita Movik Simensen, Fredrik Danielsen :
    Læringspotensial - lavt eller høyt, stort eller lite?
    2020
  • Inger Wallem Krempig, Anita Movik Simensen :
    Nysgjerrig på matematikk i naturen.
    Tidsskriftet Forskerfrø 2020
  • Anita Movik Simensen :
    Tall og telling: matematikkaktiviteter som utgangspunkt for algebraisk tenkning.
    2019
  • Joseph Dicks, Karla Culligan, Hilja Lisa Huru, Anita Movik Simensen :
    Mathematics and Language in New Brunswick and the High North
    Antistasis 2019
  • Mirjam Harkestad Olsen, Anita Movik Simensen :
    Tasks that enhance creative reasoning
    2019
  • Mirjam Harkestad Olsen, Anita Movik Simensen :
    ROM – Realfagstalenter og motivasjon
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2018
  • Anita Movik Simensen, Pauline Vos :
    Matematiske læringsmuligheter for elever som presterer lavt i matematikk
    2018
  • Anita Movik Simensen, Trond Einar Persen :
    "Sammenheng i læring" - Fra antall, rom og form til matematikk
    2018
  • Anita Movik Simensen :
    Elever som presterer lavt i matematikk: hvem er de og hva kan vi gjøre?
    2018
  • Anita Movik Simensen :
    Tall og telling - algebra i barnehagen
    2018
  • Anita Movik Simensen, Trond Einar Persen :
    Sammenheng i læring - Fra antall, rom og form til matematikk
    2017
  • Anita Movik Simensen, Hilja Lisa Huru :
    Culturally based mathematics tasks: a framework for designing tasks from Kven traditional knowledge
    2017 PROSJEKT
  • Linda Gurvin Opheim, Anita Movik Simensen :
    Matematikk – utforsking av mønstre og de store sammenhengene
    Cappelen Damm Akademisk 2017
  • Hilja Lisa Huru, Anita Movik Simensen, Anna-Kaisa Räisänen :
    Matematikklasserommet som arena for kvensk språk og kultur
    2017
  • Hilja Lisa Huru, Anita Movik Simensen, Anna-Kaisa Räisänen :
    Kven immersion in mathematics
    2017
  • Hilja Lisa Huru, Anita Movik Simensen :
    Geometriske mønstre som motivasjon for algebraisk tenking (6. trinn)
    2016
  • Anita Movik Simensen, Inger Wallem Anundsen :
    Matematikk og naturfag som felles utgangspunkt for læring i barnehagen
    2016
  • Hilja Lisa Huru, Anita Movik Simensen :
    Brøkvafler og desimalsaft
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2016
  • Hilja Lisa Huru, Anita Movik Simensen :
    SECOND LANGUAGE IMMERSION IN MATHEMATICS FOR ENDANGERED LANGUAGES
    2016
  • Hilja Lisa Huru, Anita Movik Simensen :
    Vil lære kvensk med matematikk
    04. Oct 2016 DATA
  • Anita Movik Simensen, Anne Berit Fuglestad, Pauline Vos :
    Lower achieving students' contributions in small groups - what if a student speaks with two voices?
    2016
  • Anita Movik Simensen, Hilja Lisa Huru :
    Brøkvafler og desimalsaft
    2015
  • Anita Movik Simensen :
    Casen Luna, analyse av en lavtpresterende elevs arbeid med figurtall i liten gruppe
    2015
  • Anita Movik Simensen :
    How much space for communication is there for a low achieving student in a heterogeneous group?
    2015
  • Anita Movik Simensen, Hilja Lisa Huru :
    Geometriske mønstre som motivasjon for algebraisk tenking (5. – 6. trinn)
    2015
  • Anita Movik Simensen, Trude Sundtjønn :
    TiM-prosjektet, populærvitenskapelig sammendrag
    UiT Norges arktiske universitet 2015
  • Inger Wallem Anundsen , Anita Movik Simensen :
    Matematikk i naturen - natur i matematikken
    Fagbokforlaget 2014
  • Kristina Markussen Raen, Anita Movik Simensen :
    TiM-prosjektet: resultater og videre arbeid
    2014
  • Trude Sundtjønn, Linda Gurvin Opheim, Anita Movik Simensen :
    TEACHING INTERVENTIONS IN MATHEMATICS
    2014

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →