NY TID: Avduking: Skulpturen "Balansekunst" av Julia Vance

Illustrasjons-/bannerbilde for NY TID: Avduking: Skulpturen "Balansekunst" av Julia Vance
Skjermbilde fra Julia Vance sin hjemmeside.

Velkommen til avdukingen av "Balansekunst" – et nytt kunstverk av en av Norges mest profilerte skulptører, Julia Vance.

Oppdatering 16/10: Transport av skulpturen er dessverre forsinket, så avdukingen blir utsatt til 17/10, samme tidspunkt.

Vi er glade for å kunngjøre avdukingen av en ny og imponerende skulptur som skal pryde UiTs campus i Breivika. Kunstverket i marmor skal plasseres ved Handelshøyskolen og berike det akademiske miljøet og inspirere studenter, ansatte og besøkende.

Vi inviterer alle til en avduking med taler og enkelt servering. Billedhoggeren Julia Vance vil være til stede og dele sin visjon og prosessen bak skulpturen. Bli med oss i feiringen av kunst, kreativitet og fellesskap ved vårt universitet!

When: 17.10.24 kl 14.30–14.30
Where: Handelshøyskolen, campus Breivika