Fugler i sykkelavstand fra museet: tilbakeblikk i bilder av diversiteten i vårt nærområde | Arr.: BirdLife Tromsø

BirdLife Tromsø inviterer til kveldsforedrag og tilbakeblikk i bilder fra bynære områder, tirsdag 22. oktober kl. 19.

Denne kvelden vil du møte to foredragsholdere:

• Jules Ferrand er masterstudent ved UiT. Fokuset hans er på hva urbanisering har å si for trekkfugler som hekker I bynært område. Hovedfokus vil være på svarthvit fluesnapper. Foredraget vil bli framført på engelsk. Varighet 15 minutter.
  • Andre delen av kvelden er viet marinbiolog, fuglekikker og fotograf Fredrik Broms. På møtet vil han vise fuglebilder fra Kvaløya og Tromsøya, og samtidig slå et slag for «microbirding» -- fuglekikking i nærmiljøet. Som vi vil se i foredraget, sitter ibland de mest spennende fuglene rett utenfor vinduet.
Gulbrynsanger. Foto: Fredrik Broms

TID Tirsdag 22. oktober kl. 19.00
STED Norges arktiske universitetsmuseum, Lars Thøringsveg 10
INNGANG Gratis og åpent for alle