Åpning av utstillinga “Hvem er vi på tur? Hvor er vi på vei?”

Illustrasjons-/bannerbilde for Åpning av utstillinga “Hvem er vi på tur? Hvor er vi på vei?”
Allemannsrettens omstridte natur

Velkommen til åpning av utstillinga “Hvem er vi på tur? Hvor er vi på vei?" på Halti-bygget, Storslett, torsdag 10. oktober kl. 18.

Denne utstillinga feirer turlivet og naturerfaringene til innbyggerne i Nord-Troms. Med et skråblikk viser den fram kunnskap og omtanke folk har for natur og for fellesskap. Vi ønsker å inspirere til samtaler om hva naturen betyr for å leve et godt liv her.

Utstillinga er basert på forskningsprosjektet “Allemannsrettens omstridte natur” ved Institutt for samfunnsvitenskap, UiT Norges Arktiske Universitet, og er utviklet med Halti nasjonalparksenteret som hovedsamarbeidspartner.

De som ikke har anledning til å komme på åpningsdagen, vil ha mulighet til å besøke utstillingen helt fram til 28. februar 2025.

When: 10.10.24 kl 18.00–20.30
Where: Halti-bygget på Storslett i Nordreisa kommune