NORWEGIAN:
I juni holder EUGLOH en workshop som utforsker hvordan faktorer som mangfold og inkludering kan påvirke en undervisningssituasjon. På workshopen vil det bli drøftet hvilke undervisningsstrategier som er egnet til å håndtere pedagogiske utfordringer på dette området.
ENGLISH:
In June, EUGLOH is holding a workshop that explores how factors such as diversity and inclusion affect teaching. At the workshop, there will be discussions about which teaching strategies are suitable for addressing educational challenges in this area.
NORWEGIAN:
Dato: 10. juni 2024 — 14. juni 2024
Tidssone: CET
Sted: Université Paris-Saclay, Lunds Universitet, Universität Hamburg og på nettet
Målgruppe: Bachelor- og masterstudenter, stipendiater, forskere og ansatte
Vert: Université Paris-Saclay, Lunds Universitet, Universität Hamburg
Påmeldingsfrist: 31. mai 2024 (kl. 23:59)
Utgifter til reise og opphold er dekket av EUGLOH.
Kontakt EUGLOH-teamet ved UiT for å få mer informasjon: eugloh@uit.no
Målet med denne workshopen er å fremme kunnskapsutveksling og deling av effektive undervisningsstrategier for å takle nøkkelutfordringer som pedagoger møter.
Deltakerne kan forvente et rikt og engasjerende program som utforsker hvordan faktorer som kultur, identitet, mangfold og inkludering påvirker en undervisningssituasjon.
I tillegg gir programmet en unik mulighet til å få et internasjonalt perspektiv på forskjellige utdanningssystemer samtidig som det legges til rette for dialog med eksperter fra Tyskland, Sverige og Frankrike.
Programmet for workshopen består av:
Nettforelesninger om temaer som interkulturalitet, mangfold og inkludering. De vil bli holdt om morgenen og er åpne for alle som er tilknyttet de 9 partneruniversitetene i EUGLOH (studenter og vitenskapelig og administrativt ansatte).
Hybride workshopøkter på ettermiddagen er åpne for EUGLOH-studenter, tilknyttet utdanningsprogrammer, som sikter mot å bli lærere på nivåer fra barnehage til videregående skole. Studenter som deltar på workshopen blir også bedt om å delta på nettforelesninger.
Workshopøkter vil bli gjennomført i hybrid form på hvert av de tre arrangøruniversitetene (UPScaly, LU og UHH). Grupper på 4-5 studenter vil engasjere seg i diskusjoner som tar utgangspunkt i temaer som tas opp i forelesningene.
LU, UPSaclay og UHH vil tilby undervisningsrom for studenter registrert ved disse universitetene, som ønsker å delta på workshop personlig.
Innhold og metodikk:
Programmet er delt inn i tre dager, og hver dag er viet til et spesifikt tema:
Mandag 10. juni: Interkulturalitet
Onsdag, 12. juni: Mangfold
Fredag, 14. juni: Inkludering
Kompetanseområder:
Krav til deltakere:
Utvelgelsesstrategi: "Først til mølla"
Antall deltakere: Ubegrenset for de som ønsker å delta på nettforelesninger, opptil 100 for workshopøktene, med 30 deltakere fra hvert arrangør-universitet og 10 fra de andre EUGLOH-medlemsuniversitetene.
Sertifikat/ECTS: Studenter som har deltatt på hele programmet vil motta et deltakelsessertifikat.
Språk: Engelsk
Denne aktiviteten er en del av EUGLOHs arbeidspakke 5.
EUGLOH er en allianse mellom ni europeiske universiteter som legger til rette for mobilitet knyttet til forskning, undervisning og innovasjon. Alliansen støtter opp under aktiviteter, prosjekter og programmer som retter seg mot globale helseutfordringer. Denne virksomheten krysser fagdisipliner og har et spenn som også går utenfor den medisinske sektoren.
ENGLISH:
Date: 10 June 2024 — 14 June 2024
Timezone: CET
Location: Université Paris-Saclay, Lund University, Universität Hamburg & Online
Target Group: Undergraduate, Master & PhD students, Researchers & Staff
Host: Université Paris-Saclay, Lund University, Universität Hamburg
Registration deadline: 31 May 2024 (23:59 p.m.)
Expenses for travel and accommodation is covered by EUGLOH.
Contact the EUGLOH team at UiT to get more information: eugloh@uit.no
The aim of this workshop is to foster knowledge exchange and share effective teaching strategies to address key challenges encountered by educators.
Participants can expect a rich and engaging programme that delves into various aspects of culture, identity, diversity, and inclusion in education.
Additionally, the programme provides a unique opportunity to gain an international perspective on diverse educational systems while facilitating connections with experts from Germany, Sweden, and France.
The programme of the workshop consists of:
Online lectures on the topics of interculturality, diversity, and inclusion, which will be conducted in the morning and are open to all EUGLOH members (students, academic, and administrative staff from the 9 universities of the Alliance).
Hybrid workshop sessions in the afternoon open to EUGLOH students (from the 9 partner universities) of education programmes aiming to become preschool to high school teachers.
Students participating in the workshop are also requested to attend the online lectures.
Workshop sessions will be conducted in hybrid form at each of the three organizing universities (UPScaly, LU, and UHH), where groups of 4-5 students will engage in discussions based on the topics covered in the lectures.
LU, UPSaclay, and UHH will provide physical spaces for students enrolled at these universities to participate in the workshop in person.
Content and Methodology:
The programme is split into three days and each day is devoted to a specific topic:
Monday, 10 June: Interculturality
Wednesday, 12 June: Diversity
Friday, 14 June: Inclusion
Competences:
Requirements:
Selection strategy: “First come first served”.
Number of participants: Unlimited for online lectures, up to 100 for the workshop sessions, with 30 participants for each organizing university and 10 for the other EUGLOH member universities.
Certificate/ECTS: Students who have attended the entire programme will receive a certificate of attendance.
Language: English
This activity is part of EUGLOH’s Work Package 5.
EUGLOH is an alliance between nine European universities that facilitates mobility related to research, teaching, and innovation. The alliance supports activities, projects, and programs that address global health challenges. This crosses disciplinary boundaries and spans beyond the medical sector.