
Hilde Sollid
Hilde Sollid,
Florian Hiss,
Anja Maria Pesch
:
Learnings from/about diversity in space and time: discursive constructions in the semiotic landscape of a teacher education building in Norway
Torjer Andreas Olsen,
Hilde Sollid
:
Introducing Indigenising education and citizenship
Universitetsforlaget 2022 FULLTEKST
Hilde Sollid
:
Sámi language education policy and citizenship in Norway
Universitetsforlaget 2022 DOI
William Fogarty,
Hilde Sollid
:
The power of place and the ‘good citizen’
Universitetsforlaget 2022 DOI
Anja Maria Pesch,
Maria Dardanou,
Hilde Sollid
:
Kindergartens in Northern Norway as semiotic landscapes
Monica Sætermo,
Hilde Sollid
:
Reported language attitudes among Norwegian speaking in-migrants in Tromsø
Florian Hiss,
Anja Maria Pesch,
Hilde Sollid
:
Multilingual encounters in Northern Norway
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Samisk i norskfaget – fra plan til praksis
Fagbokforlaget 2023 OMTALE
Torjer Andreas Olsen,
Hilde Sollid
:
Indigenising Education and Citizenship: Perspectives on Policies
and Practices from Sápmi and beyond
Universitetsforlaget 2022 FULLTEKST
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Samisk i norskfaget – fra læreplan til praksis
2023
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Samisk i norskfaget – fra læreplan til praksis
2023
Hilde Sollid,
Florian Hiss,
Anja Maria Pesch
:
Learnings from/about diversity in space and time
2023
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Samisk i norskfaget – fagdidaktisk skisse
2023 OMTALE
Gørill Warvik Vedeler,
Merete Saus,
Tatiana Wara,
Astrid Strandbu,
Hilde Sollid
:
To juggle social media challenges how to live well for youth in the Arctic
2023 DATA
Hilde Sollid
:
Dialektkrangel, dommeravgang og ramsalt kritikk av «Nordlyskvartalet»
19. Apr 2023 DATA
Hilde Sollid
:
Tidsskalaer og affekt i diskurser om revitalisering av samisk språk
2023
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Indigenous Sámi language learning in transition - a longitudinal study of biographical junctures
2023
Per-Henning Mathisen,
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
«Nå må jeg begynne å gjøre noe, jeg må ta et grep!» Samiske elevers erfaringer med overgangen ut av det samiske språkforvaltningsområdet
UiT Norges arktiske universitet 2023
Hilde Sollid,
Ragni Vik Johnsen,
Tamás Péter Szabó
:
Historically minoritized languages in public spaces – why does it matter?
2023
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid,
Tamás Péter Szabó
:
Sámi in the main street of Tromsø, Norway – projectification or permanent responsibility?
2023
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Om samisk i norskfaget og et garnnøste
2023 OMTALE
Hilde Sollid
:
Team ethnography and ethically sustainable relations in multilingualism research
2023
Hilde Sollid
:
Å synliggjøre nasjonale minoritetsspråk – perspektiver fra Norge
2023
Hilde Sollid,
Åse Mette Johansen
:
Om samisk i norskfaget: Fra minorisende til solidarisk lyttende subjekt
2023 OMTALE
Hilde Sollid,
Åse Mette Johansen
:
Norskfaget og forsoning: Hvilken rolle kan skolen største fag ha?
2023
Hilde Sollid,
Florian Hiss
:
The semiotic landscape of a ECEC teacher education - links to past and present diversity?
2022
Hilde Sollid,
Anja Maria Pesch
:
Investigating multilingualism in educational transitions
2022
Hilde Sollid,
Anja Maria Pesch
:
Views on Sámi language - past and present
2022
Hilde Sollid,
Torjer Andreas Olsen
:
Utdanning for, av og om urfolk – fra politikk til praksis
2022
Florian Hiss,
Hilde Sollid
:
The semiotic landscape of a ECEC teacher education - links to past and present diversity?
2022
Hilde Sollid
:
Constructions of colonial relationships in Sámi language education policy in Norway
2022
Anja Maria Pesch,
Hilde Sollid
:
Flerspråklighet i overganger i utdanningssystemet
2022
Hilde Sollid,
Torjer Andreas Olsen
:
Seaibi
Universitetsforlaget 2022 DOI
Julie Listad Sveinsen,
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
“Jeg er tysk, og sånn er det, og jeg skal snakke uansett språk”. En kvalitativ studie av en tysk-norsk ungdom sin opplevelse av flerspråklighet i overgangen til ungdomsskolen
UiT Norges arktiske universitet 2022 FULLTEKST
Katharina Andersen Bewalitz,
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
«Å ta språklig mangfold nord». En studie av lærerens bruk av læremidler i undervisning om samiske tema i norskfaget
Sofie Pernille Nilsen Fossli,
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
«Du jobber jo med språket og kulturen på en måte, men kanskje ikke så i dybden som man skulle ønske». En kvalitativ studie av elevers erfaringer med samisk tematikk i norskfaget
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid
:
Byen som kanskje ville være samisk likevel? Utviklinger i det språklige og semiotiske landskapet i Tromsø sentrum
2022
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid
:
Tracing multilingulism as language choice in educational statistics
2022
Hilde Sollid
:
Urfolk og utdanning
2022
Florian Hiss,
Hilde Sollid
:
Språklig og kulturelt mangfold i det semiotiske landskapet på Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
2022
Rafael Lomeu Gomes,
Samantha Goodchild,
Ingunn Indrebø Ims,
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid,
Bente Ailin Svendsen
:
Sociolinguistic change in Norway - from unity («felleskulturen» eller «enhetskulturen”) to linguistic and cultural pluralism?
2022
Aafke Diepeveen,
Rafael Lomeu Gomes,
Samantha Goodchild,
Ingunn Indrebø Ims,
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid
et al.:
Language, Globalisation and the Nation. The workshop series from a Norwegian perspective
2022
Kristin Evju,
Hilde Sollid,
Torjer Andreas Olsen
:
Samiske tema i skole og barnehage: Mellom politikk og praksis
2021
Hilde Sollid,
Torjer Andreas Olsen
:
Samisk I skolen: Fra overordna læreplan til lokal praksis
2021
Hilde Sollid
:
Lingvistisk landskap og "verbing"
09. May 2021 DATA
Hilde Sollid
:
«Jævla hore, sett deg ned på kne»: Russepappa forsvarer grove russelåter
06. May 2021 DATA
Hilde Sollid
:
Syn på språklæring i et læreplanverk for samisk som andrespråk
2021
Hilde Sollid
:
Samiske perspektiv i LK20 – sett fra norskfaget
2021
Hilde Sollid,
Christian Lomsdalen
:
LL-289: Hilde Sollid om feiring og markering av den samiske nasjonaldagen i skolen
05. Feb 2021 DATA
Frida Skøyen Martinussen,
Hilde Sollid
:
Muntligopplæring i norskfaget – sett fra et elevperspektiv. «Det e jo en øvesak, hvis man øve, blir det bedre!»
UiT Norges arktiske universitet 2020
The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →