Kristine Bentzen,
Randi Solheim,
Øystein Alexander Vangsnes
:
Få ut finger'n, og gå eller stå på ski
Sofie Alstad Førlie,
Kristine Bentzen,
Åse Mette Johansen
:
Flerspråklighet i overgangen fra internasjonal grunnskole til norsk videregående skole: En kvalitativ undersøkelse av læreres oppfatning og håndtering av flerspråklighet i overganger i utdanningssystemet
Merete Brendeford Anderssen,
Kristine Bentzen,
Natalia Mitrofanova,
Yulia Rodina
:
Flerspråklighet i barnehagen
Språkets utfordringer, muligheter og gleder
2024
Kristine Bentzen
:
Grammatisk variasjon i skandinavisk talemål: Språket som et dynamisk system
2023
Kristine Bentzen
:
Vil skilje barna med høge gjerde for å redde samisk språk
30. Oct 2023
Kristine Bentzen
:
Áigot sirret mánáidgárdenmánáid gielaid mielde
31. Oct 2023
Kristine Bentzen,
Leiv Inge Aa,
Ellen Andenæs
:
Hva er egentlig en glemmebok? Nåde deg, sier vi, men hvor kommer uttrykket fra? Kan mot og imot brukes om hverandre?
16. Apr 2023
Kristine Bentzen,
Anna Vinichenko,
Helene Ruud Jensberg
:
Flerspråklige barn i Norge
15. Apr 2023
Kristine Bentzen
:
Deltakelse i NRK-podcasten Språksnakk
02. Oct 2022
Kristine Bentzen
:
Anna Lilith (3) lærer norsk fra mor og portugisisk fra far. Dette er språkforskernes råd til tospråklige familier.
21. Sep 2022
Knut Ørke,
Kristine Bentzen,
Åse Mette Johansen,
Helene Ruud Jensberg,
Anya Vinichenko
:
Dialektbruk i norskopplæringa
Kristine Bentzen
:
Anna Lilith (3) lærer norsk fra mor og portugisisk fra far. Dette er språkforskernes råd til tospråklige familier.
18. Sep 2022
Ellen Andenæs,
Kristine Bentzen,
Stian Hårstad
:
Svigersyskenbarn, "på lat" og vederkvegelse
Kristine Bentzen,
Anne Dahl,
Irmelin Kjelaas
:
Språksnakk. Flerspråklighet hos barn, ordene som avslører overgriperen.
12. Feb 2021
Øystein A Vangsnes,
Kristine Bentzen
:
Når samisk språkvitalisering møter det norske helsevesenet
2021
Kristine Bentzen
:
The VO-OV alternation in North Sami
2020
Kristine Bentzen
:
The VO-OV alternation in North Sami
2020
Kristine Bentzen,
Helene Ruud Jensberg
:
«Dem ikke know at det er en prinsesse»: En casestudie av et norsk/engelsk tospråklig barn
UiT Norges arktiske universitet 2020
Merete Anderssen,
Kristine Bentzen
:
Cross-linguistic influence in English child heritage bilinguals: Acquiring Residual V2 and do-support in contact with Norwegian V2
2019
Kristine Bentzen
:
Hvordan barn tilegner seg modalitet – med fokus på epistemisk modalitet
2019
Kristine Bentzen
:
Flerspråklighet og språkutvikling hos samiske barn
2019
Kristine Bentzen
:
Barnehagens rolle som språklig arena for samiske barn
2019
Kristine Bentzen
:
Pronominal reference in discourse: Ambiguity resolved by form and position
2019
Kristine Bentzen,
Gro-Beate Josefsen
:
Samiske barnehager som arena for læring av språk
Hvordan er språkhverdagen for barn i samiske barnehager, og hvordan ivaretas tospråkligheten i en samisk barnehagekontekst?
UiT Norges arktiske universitet 2019
Kristine Bentzen,
Christer Engen Sørensen
:
Tilegnelsen av subjekts- og objektsveksling hos voksne andrespråksinnlærere av norsk
UiT Norges arktiske universitet 2019
Kristine Bentzen
:
Object Shift and es/das: Form and position of pronominal object with non-nominal antecedents in Norwegian and German
2018
Yulia Rodina,
Kristine Bentzen,
Olga Urek,
Øystein A Vangsnes
:
Flere språk til flere - UiT
2018
Kristine Bentzen
:
Váibmogiela - Hvordan få hjertespråket til å bli barnas hverdagsspråk
2018
Kristine Bentzen,
Thomas Johnsen
:
Så du det ikke? Objektsveksling av det med nominale og ikke-nominale antesedenter
UiT Norges arktiske universitet 2018
Kristine Bentzen
:
VO-OV alternations and information structure in North Sami
2017
Kristine Bentzen
:
Seaillut váibmogiela! Strategier, idealer og virkelighet ved flerspråklig oppvekst
2017
Merete Anderssen,
Kristine Bentzen
:
Three different outcomes in Norwegian/English bilinguals: Micro-variation in the acquisition of residual V2
2017
Merete Anderssen,
Kristine Bentzen
:
Different outcomes in the acquisition of do-support in three Norwegian/English bilinguals: Delay and acceleration
2017
Merete Anderssen,
Kristine Bentzen
:
Different outcomes in the acquisition of do-support in three Norwegian/English bilinguals: Delay and acceleration
2017
Kristine Bentzen
:
Språktilegnelse hos enspråklige og flerspråklige barn
2017
Kristine Bentzen
:
Seaillut váibmogiela! Strategier, idealer og virkelighet ved flerspråklig oppvekst
2017
Berit Anne Bals Baal,
Kristine Bentzen
:
Máŋggagielatvuođa ovdamunit ja hástalusat
2017
Merete Anderssen,
Kristine Bentzen,
Guro Busterud,
Anne Dahl,
Jelena Didriksen,
Marit Westergaard
:
Word order in L2 Norwegian: The case of subject and object shift
2017
Kristine Bentzen,
Dianna Walla
:
Code mixing in early bilingual acquisition:
dominance, language modes, and discourse
strategies. A case study of bilingual acquisition of Norwegian and English
UiT Norges arktiske universitet 2017
Tonje Marie Ellingsen,
Hella Veierud Busch,
Kristine Bentzen
:
Minoritetsspråklige elevers møte med litteraturlesing.
En kvalitativ studie av litteraturens potensiale i norskundervisningen
UiT Norges arktiske universitet 2017
Marit Westergaard,
Merete Anderssen,
Kristine Bentzen,
Guro Busterud,
Anne Dahl,
Jelena Didriksen
et al.:
The acquisition of Subject and Object Shift in L2/Ln Norwegian
2016
Merete Anderssen,
Kristine Bentzen,
Guro Busterud,
Anne Dahl,
Jelena Didriksen,
Bjørn Lundquist
et al.:
The Acquisition of Object Shift and Subject Shift in Ln Learners of Norwegian
2016
Merete Anderssen,
Kristine Bentzen,
Guro Busterud,
Anne Dahl,
Jelena Didriksen,
Bjørn Lundquist
et al.:
Subject and Object Shift in L2 Norwegian
2016
Kristine Bentzen
:
Objektsplassering i nordsamisk talemål
2016