Bilde av Fyhn, Anne Birgitte
Bilde av Fyhn, Anne Birgitte
Oahpaheaddjeoah. ja pedagog. anne.fyhn@uit.no 0047 9974 9357

Anne Birgitte Fyhn


Virgečilgehus

professor emeritus matematihkka didaktihkka


  • Anne Birgitte Fyhn, Ylva Jannok Nutti :
    Intangible Cultural Heritage as a resource for a Sámi mathematics curriculum
    Australian and International Journal of Rural Education (AIJRE) 2023 ARKIV / FULLTEKST / DOI
  • Anne Birgitte Fyhn, May-Torill Hætta Siri, Inga Anne Marit Juuso :
    Hva er egentlig algebra på samisk
    Universitetsforlaget 2023 ARKIV
  • Anne Birgitte Fyhn, Tove Beate Jensen :
    Lektorstudenters oppfatninger av induktive arbeidsformer i matematikk og fremmedspråk
    Acta Didactica Norden (ADNO) 2023 FULLTEKST / ARKIV / DOI
  • Anne Birgitte Fyhn, Ann Synnøve Steinfjell :
    Relations between Sámi and Western ways of sorting and organizing elements in a set
    Journal of Mathematics and Culture 2023 ARKIV / FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn, Gladys Berntsen :
    A mathematics teacher’s respectful listening in a culturally diverse class
    Journal of Peace Education 2022 ARKIV / FULLTEKST / DOI
  • Carita Elisabeth Eira Varjola, Anne Birgitte Fyhn, May-Torill Hætta Siri :
    Sámi concepts of pattern in the mathematics curriculum
    Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF 2022 FULLTEKST / ARKIV
  • Siv Ingrid Nordkild, Anne Birgitte Fyhn, Ole Einar Isaksen Hætta :
    Lávvu as a teaching arena: Identification of mathematical activities
    Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF 2022 FULLTEKST / ARKIV
  • Anne Birgitte Fyhn, Sanna Vuomajoki, Andualem Tamiru Gebremichael, Inga Berit Karen Hætta Gaup :
    Sámi traditional measuring: Sámi preservice mathematics teachers’ approach to the new curriculum
    Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF 2022 FULLTEKST
  • Tamsin Meaney, Anne Birgitte Fyhn, S.R.W. Graham :
    Unfettering discussions about social justice: the role of conversational prompts in discussions about mathematics education for Indigenous students
    Educational Studies in Mathematics 2021 ARKIV / DOI
  • Anne Birgitte Fyhn, Håkon Robertsen :
    Kystfiskermatematikk og skolematematikk: to ulike perspektiver på hva ei méd er
    Nordisk matematikkdidaktikk 2020 ARKIV
  • Anne Birgitte Fyhn, Lisbet Hansen :
    Exploration of patterns in different contexts
    European Society for Research in Mathematics Education 2019 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn, Ellen J. Sara Eira, Ole Einar Isaksen Hætta, Inga Anne Marit Juuso, Siv Ingrid Nordkild, Ellen Margrethe Skum :
    Bishop Sámegillii: Utfordringer ved oversetting av matematikkdidaktisk fagterminologi
    Nordisk matematikkdidaktikk 2018 FULLTEKST / ARKIV
  • Anne Birgitte Fyhn, Tamsin Jillian Meaney, Kristine Nystad, Ylva Jannok Nutti :
    How Sámi teachers development of a teaching unit influences their self-determination
    European Society for Research in Mathematics Education 2017 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Lærerstudenter som forfattere
    2023
  • Anne Birgitte Fyhn, Inga Anne Marit Juuso, May-Torill Hætta Siri :
    Makkár sánit heiveše sámi matematihkka oahppoplánii?
    2023
  • Anne Birgitte Fyhn, Anna Kaisa Partapuoli :
    Matemáhtalaš máhttosuorggit boahtteáiggi sámi matematihka oahppoplánas
    2023
  • Anne Birgitte Fyhn, Håkon Robertsen :
    Fiskergeometri og skolegeometri
    2022
  • Per Øystein Haavold, Anne Birgitte Fyhn, Geir Olaf Pettersen, Thomas F. Eidissen, Monica Volden :
    Formidlingskonferanse i forbindelse med SUM
    2022
  • Anne Birgitte Fyhn, May-Torill Siri, Inga Anne Marit Juuso :
    Hva er algebra på samisk
    2022 FULLTEKST
  • Oskar Jensen Wang, Anne Birgitte Fyhn :
    Lærerstudenters erfaring med det samiske brettspillet Sahkku
    2022
  • Niclas Larson, Anders Støle Fidje, Per Sigurd Hundeland, Michael Rygaard Hansen, Siri Ovedal-Hakestad, Ingvald Erfjord et al.:
    Spøkelser etter avdøde størrelser hjemsøker KLæM 22
    21. Sep 2022 DATA
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Matematihkkaoahppoplána-luvvejuvvon Sámi sisdoalu gáibádusas?
    2022 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Smilčelohku - Elena regner stigningstallet
    2022
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Nussir-saken: Matematisk modellering som verktøy i samfunnsdebatten
    2022 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Nussirsaken: Matematisk modellering som verktøy i samfunnsdebatten
    2022
  • Anne Birgitte Fyhn, Ann Synnøve Steinfjell :
    Relations between Sámi and Western ways of sorting and organizing elements in a set
    2022
  • Carita E. Eira Varjola, Anne Birgitte Fyhn, May-Torill Siri :
    Sámi concepts of pattern in the mathematics curriculum
    2021
  • Anne Birgitte Fyhn, Andualem Tamiru Gebremichael, Sanna Vuomajoki, Inga Berit Karen Hætta Gaup :
    Sámi traditional measuring: Sámi preservice mathematics teachers’ approach to the new curriculum
    2021
  • Anne Birgitte Fyhn, Elisabeth Utsi Gaup :
    Reorienting by using cartography- or the risk of disconnecting by leaving the traditional way of knowing the land
    2021
  • Anna-Maria Helena Stenseth, Anna Loppacher, Anne Birgitte Fyhn, Paloma Guzman :
    Et mangfoldig akademia er en ressurs for norsk forskning
    Khrono.no 2021
  • Anne Birgitte Fyhn, Kristine Nystad :
    Samisk matematikk
    Ottar 2021
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Sáhkku-speallu - Fágaođastusa guovddášelemeanttat
    2021 FULLTEKST
  • Siv Ingrid Nordkild, Anne Birgitte Fyhn, Ole Einar Isaksen Hætta :
    Lávvu as a teaching arena: Identification of mathematical activities
    2021
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Sáhkku - et spill for fagfornyelsens kjerneelementer
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2020
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Samisk matematikk
    2020 FULLTEKST
  • Lisbet Hansen, Anne Birgitte Fyhn :
    Sáhttá go sabehiiguin hervet?
    2020 FULLTEKST
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Videregående er mer relevant
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2020
  • Lisbet Hansen, Anne Birgitte Fyhn :
    Tverrfaglighet i flere kontekster
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2019
  • Anne Birgitte Fyhn, Ole Einar Isaksen Hætta :
    Samiske språk – en ressurs i matematikkfaget
    iFinnmark 19. Mar 2019 FULLTEKST / OMTALE
  • Anne Birgitte Fyhn, Ellen J. Sara Eira :
    Funn fra LOCUMS Guovdageaidnu - veien videre
    2019
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Ethnomathematics - examples from Sápmi. Etnomatematiikka – esimerkkejä saamelaisesta kulttuurista
    2019
  • Anne Birgitte Fyhn, Ole Einar Isaksen Hætta :
    Samisk kultur og språk – en ressurs i matematikkfaget
    2019
  • Anne Birgitte Fyhn, Ole Einar Isaksen Hætta :
    Samisk språk og kultur som matematikkressurs
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2019
  • Anne Birgitte Fyhn :
    The case of Norway’s new mathematics curriculum. How is our ratification of ILO169 convention critical in this?
    2019
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Relations between language, culture and mathematics: Examples from Sámi mathematics education
    2019
  • Anne Birgitte Fyhn, Lisbet Hansen :
    Exploration of patterns in different contexts
    2019
  • Tamsin Meaney, Anne Birgitte Fyhn, Shana Graham :
    Unframing mathematics: Effecting social justice
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Utforsking av kystfiskekultur
    Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2018
  • Anne Birgitte Fyhn, Jan Henry Keskitalo, Kristine Nystad :
    The new Sámi curriculum - a step forwards or backwards? How three curricula reflect international conventions regarding Indigenous education. Comparisions of three Sámi mathematics curricula.
    2018
  • Anne Birgitte Fyhn :
    Mathematical reasoning intertwined with Sámi traditional knowledge
    2017

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →