Bilde av Furu, Eli Moksnes
Photo: Torje Jenssen

Eli Moksnes Furu



  • Astrid Unhjem, Eli Moksnes Furu :
    Studentsentrert undervisning i lærerutdanning. "Når alle er engasjert og har lest, blir det fort en spennende diskusjon"
    Cappelen Damm Akademisk 2020 ARKIV / DOI
  • Siw Skrøvset, Eli Moksnes Furu, Åse Slettbakk :
    Lærere i nye roller som oversettere: Hvilket handlingsrom har de for utvikling?
    Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 ARKIV / DOI
  • Eli Moksnes Furu, Else Stjernstrøm :
    Utvikling av akademisk identitet i et aksjonsorientert praksisfellesskap.
    Cappelen Damm Akademisk 2017 ARKIV
  • Anette Olin, Gunilla Karlberg-Granlund, Eli Moksnes Furu :
    Facilitating democratic professional development: Exploring the double role of being an academic action researcher
    Educational Action Research 18. Jul 2016 DOI
  • Karin Rönnerman, Petri Salo, Eli Moksnes Furu, Torbjørn Lund, Anette Olin, Rachel Elise Jakhelln :
    Bringing ideals into dialogue with practices: on the principles and practices of the Nordic Network for Action Research
    Educational Action Research 21. Aug 2015 DOI
  • Eli Moksnes Furu, Torbjørn Lund :
    Reformideer på reise- på spor etter oversettelser av ny vurderingspraksis til klasserommet
    Cappelen Damm Akademisk 2014
  • Torbjørn Lund, Eli Moksnes Furu :
    Action Research and Translation Studies- Understanding the Change of Practice
    Brill | Sense 2014 DOI
  • Eli Moksnes Furu, Torbjørn Lund :
    Development Teams as Translators of School reform Ideas
    Brill | Sense 2014 DOI
  • Eli Moksnes Furu :
    Lærerstudenten som aksjonslærer i klasserommet
    Universitetsforlaget 2013
  • Tor Vidar Eilertsen, Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes :
    Learning Beyond the traditional: preservice teachers as partners in school development
    Brill | Sense 2011
  • Ian Hardy, Karin Rönnerman, Eli Moksnes Furu, Petri Salo, Liselott Forsman :
    Professional development policy and politics across international contexts: from mutuality to measurability?
    Pedagogy, Culture & Society 2010
  • Kjell Arne Røvik, Tor Vidar Eilertsen, Eli Moksnes Furu :
    Reformideer i norsk skole. Spredning, oversettelse og implementering
    Cappelen Damm Akademisk 2014
  • Eli Moksnes Furu, Karin Rönnerman, Petri Salo :
    Action Research in Partnerships Between School and Unviersity in a Nordic Light
    2008
  • Eli Moksnes Furu :
    Fra lærer til lærerutdanner
    2018
  • Eli Moksnes Furu, Astrid Unhjem :
    Dialogbaserte arbeidsmåter i lærerutdanningen
    2018
  • Eli Moksnes Furu, Åse Slettbakk :
    Teachers’ new roles as translators in reform programs
    2017
  • Eli Moksnes Furu, Siw Skrøvset, Åse Slettbakk :
    Nye lærerroller som oversettere
    2016
  • karin rönnerman, Anette Olin, Eli Moksnes Furu, anki wennergren :
    Fångad av praktiken: skolutveckling genom partnerskap
    2016
  • Eli Moksnes Furu, Ludvig kristoffersen :
    Lærerstudenten som lærer og forsker i klasserommet
    2016 DATA
  • Eli Moksnes Furu, Anette Olin, Gunilla Karlberg-Granlund :
    Facilitation in Action Research as Democratic Partnership. Cases from three Nordic countries
    2015
  • Eli Moksnes Furu :
    På reisefot. Oversettere av nye reformideer i skolen
    2015
  • Eli Moksnes Furu, Torbjørn Lund :
    Reforming Schools. How national reform ideas travel to new class room practices
    2015
  • Eli Moksnes Furu, Torbjørn Lund :
    Action research and translation studies- understanding change of practice through the lens of translation studies
    2014
  • Eli Moksnes Furu, Anette Olin :
    Partnership and recognition- A theoretical framework
    2014
  • Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes :
    Studenten som medforsker
    2014
  • Eli Moksnes Furu, Hans Georg Köller :
    FoU-arbeid i profesjonsfaget. Utfordringer og muligheter
    2013
  • Eli Moksnes Furu :
    Ideer på reise fra dialogkonferanse til skole
    2013
  • Eli Moksnes Furu, Ben Smit, Choy Sarojni, Christine Edwards-Groves, Anette Olin :
    Partnership and Recognition: Nurturing Relationships across Different Educational Contexts
    2013
  • Torbjørn Lund, Eli Moksnes Furu :
    School development through the lens of travelling practices
    2012
  • Eli Moksnes Furu, Torbjørn Lund :
    ACTION RESEARCH AND TRANSLATION STUDIES-. Understanding change of practice through the lens of dialogue conference and translation studies
    2012
  • Eli Moksnes Furu :
    Lærerstudenten som medforsker
    2012
  • Eli Moksnes Furu :
    Partnership and recognition
    2012
  • Eli Moksnes Furu, Torbjørn Lund :
    SITE BASED DEVELOPMENT:A NORWEGIAN EXAMPLE
    2012
  • Eli Moksnes Furu :
    Forskningsbasert lærerutdanning- Studentenes rolle
    2011
  • Eli Moksnes Furu :
    Ideer og praksis på reise. Utviklingsgruppas rolle
    2011
  • Tor Vidar Eilertsen, Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes :
    Læring, utvikling og forskning i praksis: Lærerstudenter som medforskere
    2011
  • Eli Moksnes Furu, Else Stjernstrøm, Torbjørn Lund :
    Leading and learning
    2010
  • Tor Vidar Eilertsen, Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes :
    Ny lærerutdanning: praksis som lærings- og forskningsarena
    Nordlys 03. May 2010
  • Tor Vidar Eilertsen, Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes :
    PIL: Teacher Students as partners in school development
    2010
  • HÅKON IVERSEN, Eli Moksnes Furu :
    LÆRINGSSTILER I SKOLEN. Reportasje fra en skole
    26. Apr 2010
  • Karin Rørnes, Eli Moksnes Furu :
    Lærerstudenter som medforskere
    2010
  • Eli Moksnes Furu :
    Å utvikle skolens praksis gjennom aksjonslæring
    2010
  • Eli Moksnes Furu :
    Lærerstudenten som aktør i skoleutvikling
    2010
  • Eli Moksnes Furu, Asta Balto, Gunilla Johansson :
    AKSJONSFORSKNING I SKOLEN – ET NORDISK SAMARBEID
    Ságat - Samisk avis 2009
  • Eli Moksnes Furu, Asta Balto, Johansson Gunilla :
    AKSJONSFORSKNING I SKOLEN – ET NORDISK SAMARBEID
    Altaposten 2009
  • Eli Moksnes Furu, Karin Rönnerman, Petri Salo :
    Nurturing Praxis: School-University Partnership in a Nordic Light
    2009
  • Eli Moksnes Furu :
    Studier i aksjonslæring: Bidrag til en utvidet lærerrolle?
    2009
  • Asta Mitkija Balto, Eli Moksnes Furu, Gunilla Johansson :
    Aksjonsforskning i skolen - et nordisk samarbeid
    ? 27. May 2009
  • Eli Moksnes Furu, liv carstens Knudsen :
    Helhet og sammenheng mellom fagdidaktikk og pedagogogikk på PPU-studiet i Tromsø
    2009
  • Eli Moksnes Furu :
    Aksjonslæring - en strategi for læring på arbeidsplassen?
    2009

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →