Dag Atle Lysne,
Bjørn Tore Esjeholm
:
Hvordan kommuniserer lærere med elevene i teknologiprosjekter?
Bjørn Tore Esjeholm,
Helge Fredriksen
:
Utvikling av digitale læringsressurser for forkurs for ingeniørutdanning på tvers av studiesteder
Nordic Journal of STEM Education 2021
ARKIV /
DOI
Bjørn Tore Esjeholm,
Berit Bungum
:
Linking Knowledge and Activities: How can Classroom Activities in Technology Reflect Professional Technological Knowledge and Practices?
Berit Bungum,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
Students’ Use of Science and Mathematics in Practical Projects in Design and Technology
Bjørn-Tore Esjeholm
:
Design knowledge interplayed with student creativity in D&T Projects
International Journal of Technology and Design Education 2015
DOI
Berit Bungum,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
Science and Mathematics as part of practical projects in technology and design: An analysis of challenges in realising the curriculum in Norwegian schools
Nordic Studies in Science Education 2014
ARKIV /
DOI
Berit Bungum,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
Students' use of science and mathematics in practical projects in design & technology
Bjørn-Tore Esjeholm,
Berit Bungum
:
Design knowledge and teacher-student interactions in an inventive construction task
International Journal of Technology and Design Education 2013
FULLTEKST /
ARKIV /
DOI
Berit Bungum,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
Teknologiprosjekter som læringsarena og betydningen av hensikt og kontekst
Akademika forlag 2013
Bjørn-Tore Esjeholm
:
Teknologisk kunnskap i et skoleprosjekt
Tapir Akademisk Forlag 2012
Bjørn-Tore Esjeholm
:
The relation between students' creativity and technological knowledge in cross-curricular technology and design projects
Linköping University Electronic Press 2012
Berit Bungum,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
Technology & design as contexts for science and mathematics? An empirical study of the realisation of curriculum intentions in Norwegian schools
Linköping University Electronic Press 2012
Margaret Lloyd,
Bjørn-Tore Esjeholm
:
Defining and Mapping Teacher Practice in Technology Classrooms
2011
Frank Vedal,
Bjørn Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
How do ICT related attitudes vary among teachers?
Bjørn Tore Esjeholm,
Helge Fredriksen
:
Utvikling av digitale læringsressurser for forkurs for ingeniørutdanning på tvers av
studiesteder
2021
Bjørn Tore Esjeholm
:
Bruk av digitale læremidler i undervisning om verdensrommet
2017
Bjørn Tore Esjeholm
:
”Teknikundervisning och teknikens didaktik i Norge”
2017
Bjørn Tore Esjeholm
:
”Linking Knowledge and Activities: How can Classroom Activities in Technology Reflect Professional Technological Knowledge and Practices?
2017
Berit Bungum,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
Students' use of science and mathematics in practical projects in design & technology: a case study from Norwegian schools
2013
Berit Bungum,
Halvor Hoveid,
Dag Atle Lysne,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Liv Byrkjeflot ,
Birgitte Bentsen
et al.:
Et forskningsprosjekt om teknologi og design i skolen
Naturfag 2012
Berit Bungum,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
Teknologiprosjekter som læringsarena og betydningen av hensikt og kontekst
2012
Bjørn-Tore Esjeholm
:
The relation between students' creativity and technological knowledge in cross-curricular technology and design projects
2012
Berit Bungum,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
Technology & design as contexts for science and mathematics?An empirical study of the realisation of curriculum intentions in Norwegian schools
2012
Dag Atle Lysne,
Bjørn-Tore Esjeholm
:
Forskningsresultater fra prosjektet " Teknologi og design- en kompetanseskaper for en framtid i nord"
2012
Bjørn-Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
Hva er det teknologiske i teknologisk kunnskap?
2012
Dag Atle Lysne,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Liv Byrkjeflot ,
Birgitte Bentsen ,
Saeed Manshadi
:
Fire elevprosjekter innenfor teknologi og design
Naturfag 2012
Bjørn-Tore Esjeholm
:
Normal design versus radikal design i et T & D- prosjekt
2011
Bjørn-Tore Esjeholm
:
Teknologisk kunnskap -hva er det?
2011
Bjørn-Tore Esjeholm
:
Teknologisk kunnskap i noen teknologi- og designprosjekter
2011
Dag Atle Lysne,
Birgitte Bentsen ,
Berit Bungum,
Liv Byrkjeflot ,
Bjørn-Tore Esjeholm,
Halvor Hoveid
et al.:
Praktisk arbeid på tvers av fag: Sløsing med tid eller godt læringsarbeid? (Symposium)
2011
Frank Vedal,
Frank Vedal,
Bjørn Tore Esjeholm,
Bjørn Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
How do ICT related attitudes vary among teachers?
2008
Frank Vedal,
Frank Vedal,
Bjørn Tore Esjeholm,
Bjørn Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
How do ICT related attitudes vary among teachers?
2008
Dag Atle Lysne,
Bjørn Tore Esjeholm,
Stig Misund
:
Datastyrt mikrodrivhus
Naturfag 2006
Bjørn Tore Esjeholm
:
Det nære verdensrommet
2005
Dag Atle Lysne,
Bjørn Tore Esjeholm,
Stig Misund
:
Datastyrt mikrodrivhus
Dag Atle Lysne,
Stig Misund,
Bjørn Tore Esjeholm
:
Teknologi sammen med uteskole i naturfag
Bjørn Tore Esjeholm
:
Nordlyset i romalderen
2005
Dag Atle Lysne,
Stig Misund,
Bjørn Tore Esjeholm
:
Hvilke faktorer påvirker aktivitetsnivå når elever i 3. klasse (8 - 9 år) arbeider med teknologi?
2005
Dag Atle Lysne,
Bjørn Tore Esjeholm
:
Robolab
2004
Bjørn Tore Esjeholm
:
Robolab-kjøretøyer på Mars
2004
Bjørn Tore Esjeholm,
Stig Misund,
Dag Atle Lysne
:
Link science and technology and the children may love both
2004
Dag Atle Lysne,
Bjørn Tore Esjeholm,
Stig Misund
:
Datastyrte drivhus, IKT brukt i uteskolesammenheng i natur- og miljøfag
2003
Dag Atle Lysne,
Bjørn Tore Esjeholm,
Stig Misund
:
Narom og Hif sammen under nordlyset, FOU og undervisning ved HiF innenfor teknologi
2003
Stig Misund,
Bjørn Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
Delprosjekt 3: Datastyrte minidrivhus
Bjørn Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne,
Stig Misund
:
Bruk av teknologi i undervisningen, IKT brukt i uteskolesammenheng
2003
Stig Misund,
Dag Atle Lysne,
Bjørn Tore Esjeholm
:
Veksthus for teknikk-spirer
31. May 2003
Stig Misund,
Dag Atle Lysne,
Bjørn Tore Esjeholm
:
Roboter filmer sultne småfugler
Dag Atle Lysne,
June Larsson,
Bjørn Tore Esjeholm,
Stig Misund
:
Robotteknologi og IKT brukt i UTE-skolen for å fremme læring og kreativitet
2002
Stig Misund,
Bjørn Tore Esjeholm,
Dag Atle Lysne
:
IKT og entreprenørskap i praksis
2002
Dag Atle Lysne,
Bjørn Tore Esjeholm,
Stig Misund
:
IKT brukt i uteskolesammenheng i natur- og miljøfag