Bilde av Nordli, Ingrid C.
Bilde av Nordli, Ingrid C.
Oahpaheaddjeoah. ja pedagog. ingrid.c.nordli@uit.no +4777645324 Tromsø ILP 4.013

Ingrid C. Nordli



  • Ingrid C. Nordli, Pål anders Opdal :
    Økte skriveferdigheter gjennom formativ vurdering
    Læring om læring 2022 ARKIV
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Lytte fram forundringsøyeblikk
    Nordisk Barnehageforskning 23. Dec 2022 ARKIV / DOI
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Lytting i samlingsstund
    Universitetsforlaget 2020
  • Ingrid C. Nordli :
    Artikulatoriske utviklingsmønster i tidlig leksikalsk produksjon hos barn med og uten familiær risiko for dysleksi
    Norsk tidsskrift for logopedi 2014 ARKIV
  • Ingrid C. Nordli, Trude Nergård-Nilssen :
    Fonetisk gestuell analyse av tidlig ordproduksjon
    Norsk tidsskrift for logopedi 2014
  • Ingrid C. Nordli :
    Fonetisk gestuell transkripsjon
    Norsk tidsskrift for logopedi 2013 ARKIV
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Samfunnsvitenskapelige metoder (2.utg.), Sigmund Grønmo (Fagbokforlaget)
    2023
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Prosjektarbeid. En veiledning for studenter, Erling S. Andersen og Eva Schwenke (Fagbokforlaget)
    2023
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Språket som superkraft, Kristin Melum Eide (Fagbokforlaget)
    2023
  • Ingrid C. Nordli, Pål anders Opdal :
    Samarbeidslæring og formativ vurdering i et kurs i akademisk skriving
    2022
  • Marit Sundelin, Henriette Ludvigsen, Ingrid C. Nordli :
    Godt språkmiljø
    2022
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Lytting under utvikling. Barns tilegnelse av lytteferdigheter og barnehagepedagogers lydhørhet.
    2022
  • Ingrid C. Nordli :
    Lytting og stemme - mitt faglige virke
    Stemmer som stemmer : medlemsblad for Norsk stemmepedagogisk forum 2021
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Presentasjon av publisert artikkel: Lytting i samlingsstund i A. Eriksen & B. Isaksen, Kunsten å samles. Universitetsforlaget 2020
    Stemmer som stemmer : medlemsblad for Norsk stemmepedagogisk forum 2021
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Reggio Emilia - atelierkultur og utforskende pedagogikk (Fagbokforlaget)
    2021
  • Ingrid C. Nordli, Kristian Skog :
    Lytting under utvikling
    2021
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Akademisk skriving for bachelor- og masterstudenter (2. utg) (Fagbokforlaget)
    2021
  • Ingrid C. Nordli :
    Kristin Asdal og Hilde Reinertsen: Hvordan gjøre dokumentanalyse. En praksisorientert metode
    Norsk pedagogisk tidsskrift 28. May 2021 DOI
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Skrivetips for studenter (Cappelen Damm Akademisk)
    2021
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Uttaleundervisning. Fra teoretisk innsikt til praktisk anvendelse i klasserommet (Fagbokforlaget)
    2020
  • Ingrid C. Nordli :
    Løpende skikkethetsvurdering
    2020
  • Ingrid C. Nordli :
    Skikkethetsvurdering som kvalitetssikring
    2020
  • Ingrid C. Nordli :
    Høringssvar: Rapport om særfinansiering av utsatte humaniorafag (Fonetikk) (07.02.2020)
    2020 FULLTEKST
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Hvordan gjøre dokumentanalyse. En praksisorientert metode (Cappelen Damm Akademisk)
    2020
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Hva er god veiledning? (Fagbokforlaget)
    2019
  • Anja Maria Pesch, Ingrid C. Nordli :
    (Ute)rommet som arena for språkutvikling. Uterommets innredning og de ansattes rolle
    2019
  • Ingrid C. Nordli, Ingvild Røste :
    Referat: Disputas Signhild Skogdal
    Norsk tidsskrift for logopedi 2017
  • Ingrid C. Nordli, Miriam Wiik, Maria Dardanou, Monica Volden, Bengt A. Haugseth, Anja Maria Pesch et al.:
    Kvalitetsutvikling av tverrfaglig emneundervisning BLU (Barnehagelærerutdanningen)
    2016
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Fonetikk for logopeder og audiopedagoger (Universitetsforlaget)
    2016
  • Maria Dardanou, Anne Myrstad, Ingrid C. Nordli :
    Place identity in North
    2015
  • Anne Myrstad, Ingrid C. Nordli :
    Vi finner sted. En påbegynt steds- og identitetsutforskende studie om barn i kontekst
    2015
  • Betty Steinsvik, Ingrid C. Nordli :
    Kompetanse for mangfold - kultur for læring
    2015
  • Audhild Nedberg, Ingrid C. Nordli, Hilde Sollid, Marit Sundelin :
    Språklig mangfold og interkulturell kompetanse
    2015
  • Audhild Nedberg, Ingrid C. Nordli, Hilde Sollid, Marit Sundelin :
    Språklig mangfold og interkulturell kompetanse
    2015
  • Sidsel Boldermo, Ingrid C. Nordli :
    Foreldresamarbeid - prosjekt mangfold
    2015
  • Marit Sundelin, Ingrid C. Nordli :
    Flerspråklighet og begrepsforståelse
    2015
  • Ingrid C. Nordli, Sidsel Boldermo :
    Flerspråklighet og kartlegging av språkutvikling hos barn i barnehagealder
    2015
  • Marit Sundelin, Ingrid C. Nordli :
    Flerspråklighet og begrepsforståelse - en kort introduksjon
    2015
  • Sidsel Boldermo, Ingrid C. Nordli :
    Språkutvikling hos barn i lys av flerspråklighet
    2015
  • Ingrid C. Nordli :
    Fonetisk skrift av norsk uttale, oversatt fra svensk (Copypanthers)
    2014
  • Ingrid C. Nordli :
    Litteraturvurdering: Norsk fonetikk for logopeder (H. G. Simonsen og I. K. Moen)
    2013
  • Ingrid C. Nordli :
    Early phonological development in children with and without familial risk of dyslexia. Observation data
    2013
  • Ingrid C. Nordli :
    Phonological templates and gestural analysis. Case studies: risk of dyslexia
    2012
  • Ingrid C. Nordli :
    Phonological and lexical development in young children aquiring Norwegian. A longitudinal study of children with and without familial risk of dyslexia
    2012
  • Ingrid C. Nordli :
    Phonological templates in two children at high and low risk of dyslexia
    2012
  • Ingrid C. Nordli :
    Gestural error types in early word production. Case studies
    2012
  • Ingrid C. Nordli :
    Phonological processing in young children at risk of Dyslexia: Identification and production of labial and dorsal stops in Norwegian
    2011
  • Ingrid C. Nordli :
    Early phonological development in children with and without familial risk of dyslexia (POSTER)
    2010
  • Ingrid C. Nordli :
    Early phonological development in children with and without familial risk of dyslexia
    2010
  • Olaf Husby, Tore Høyte, Sissel Jensen Nefzaoui, Ingrid C. Nordli, Sissel Robbins, Åsta Øvregaard :
    An introduction to Norwegian Dialects
    Tapir Akademisk Forlag 2008

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →