Flervalgsoppgaver, også kalt multiple choice, er en av flere vurderingsformer som benyttes i høyere utdanning. Katrine Wennevold, har lang erfaring med å bruke denne vurderingsformen i medisinutdanningen.
Flervalgsoppgaver er utbredt på eksamen internasjonalt, og har de senere årene blitt utbredt i høyere utdanning i Norge. Flervalgsoppgaver tar kortere tid å svare på for studentene og kan sensureres elektronisk, og fører dermed til mindre etterarbeid ved eksamen enn ved bruk av andre skriftlige tester. Imidlertid opplever mange undervisere at det er vanskelig å skrive flervalgsoppgaver som tester det man ønsker å teste, og mange opplever derfor at flervalgsoppgaver ikke fungerer så godt som vurderingsform.
I dette webinaret vil Katrine Wennevold, Fagenhetsleder i allmennmedisin/ph.d-student, Institutt for samfunnsmedisin (ISM), beskrive hvordan man kan skrive gode flervalgsoppgaver. Katrine vil også gå inn på i hvilke tilfeller flervalgsoppgaver kan være en god vurderingsform. Kom for å bli inspirert og ta del i diskusjonen!
Målgruppe: Vitenskapelig ansatte og andre som er interessert i temaet
Gjennomføring: Webinaret gjennomføres via Teams.
Husk å melde deg på!
Vennlig hilsen
Senter for helsefaglig pedagogisk utvikling (HelPed)