SPACE DAY

Illustrasjons-/bannerbilde for SPACE DAY

Står du overfor et karrierevalg? Bruken av satellittdata er i rask vekst og baner vei for masse nye og spennende jobbmuligheter. Finn ut hva slags kompetanse vi kommer til å trenge når vi skal bruke satellittdataen som kommer. Møt kreative hoder, som skaper ny teknologi og nye jobber basert på satellittdata.

27. oktober 2021 arrangeres Space Day på Nordnorsk vitensenter, en karrieredag som skal øke kunnskap om og interessen for nordnorsk romvirksomhet og romrelaterte næringer i et framtidsperspektiv.

Program

Vi lager et program med engasjerende og spennende tema og bidragsytere som vi tror vil inspirere både elever, lærere og studenter. I tillegg vil en rekke bedrifter og aktører innen norsk romfart ha utstillinger og demonstrasjoner.

Space Day består av to deler, på formiddagen inviteres elever i videregående skole, mens på ettermiddagen blir det et arrangement for studenter ved UiT.

09.30–14.00: Arrangement for skoleelever (innbydelse sendes til videregående skoler)
14.00–16.00: Åpent hus og utstilling for alle

Ettermiddagsarrangement for studenter: PÅMELDING (se høyremeny)

16.30 Mat og åpen utstilling