Lektorforum for lektorstudenter i realfag

Workshop og mingling for lektorstudenter i realfag

Program

14.00-14.15 Velkommen ved leder for studieretningsråd realfag Stian Normann Anfinsen og leder for Skolelaben Vibeke Os.

14.15-16 Professor Anne Fyhn, UiT, med tema fagfornyelsen: algoritmisk tenking, programmering, dybdelæring, kjerneelementer som representasjon, resonnering og argumentasjon – og kombinatorikk, via samisk båndfletting.

Professor Bharath Sriraman, University of Montana, som har forsket mye på matematikk og kreativitet. Bharath vil snakke om matematikkdidaktisk forskning internasjonalt som er relevant for didaktisk master og ph.d.

16.15-18 Gunnar Kristiansen, Kroken skole: Thinking Classrooms (http://www.peterliljedahl.com/wp-content/uploads/Building-Thinking-Classrooms-Feb-14-20151.pdf). En spennende måte å organisere undervisningen på. Gunnar har brukt det en del i sin undervisning på Kroken skole. Gunnar vil fortelle om metoden og gjennomføre en økt med oss.

Fra kl 18: Vi avslutter med mat og sosialt samvær.

Merk: Det er påmelding til seminaret med påmeldingsfrist 7. februar p.g.a. det praktiske med servering.

Vel møtt!

Påmelding:

When: 13.02.20 kl 14.00–19.00
Where: RFB Rom A140 (skolelaboratoriet)
Target group: Studenter
Contact: Hilja Huru