Fyrtårnkonferansen 2019! Hva gjør utdanningene våre relevante for arbeids- og samfunnsliv?

De siste 30 år har teknologi bidratt til stor utvikling og endring i arbeids- og samfunnsliv lokalt, nasjonalt og globalt. Forskere verden over antyder at dette bare er toppen av isfjellet. Utviklingen vil skje i høyt tempo og vi har store endringer i vente.

• Er det mulig å forutsi hvilken kompetanse studentene våre vil trenge i 2030?

• Hvilken kunnskap vil gå ut på dato og hva blir viktig kunnskap i fremtiden?

• Er lange utdanningsløp formålstjenlig når vi kanskje ikke vet hvilken kompetanse som blir nødvendig?

• Hvordan kan utdanning og undervisning tilrettelegges for fremtidens kompetansebehov?

• Hva opplever studentene som god læring i praksis?

Fyrtårnkonferansen 2019 retter et åpent og kritisk blikk på universitetets samfunnsrelevans og gir et innblikk i dagens utdanninger gjennom studenters læring i praksis og utvikling av undervisning. Ulike perspektiver på utfordringer vi må løse i nær fremtid tematiseres - er vi klar for disse endringene i høyere utdanning?

Delta på Fyrtårnkonferansen tirsdag 14.mai og la deg inspirere til videre utvikling av våre utdanninger!

Vel møtt til en spennende dag!

Frist for påmelding er 7.mai!

Beste hilsen,

Programkomiteen

When: 14.05.19 kl 08.45–15.30
Where: Medisin og helsefagbygget 2 (Vest): U.08.316, Aud. Cerebrum Adgang front plan 7, adgang bak plan 8.
Location / Campus: Tromsø, Digitalt
Target group: Ansatte, Studenter, Besøkende, Inviterte, Enhet