Bilde av Bjørndal, Kristin Emilie Willumsen
Bilde av Bjørndal, Kristin Emilie Willumsen
Oahpaheaddjeoah. ja pedagog. kristin.e.bjorndal@uit.no +4777644274 45054699

Kristin Emilie Willumsen Bjørndal



  • Yngve Antonsen, Rachel Elise Jakhelln, Jessica Aspfors, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Solo, collaborative or collective? Newly qualified teachers’ experiences of being stirred into induction practices
    European Journal of Teacher Education 2023 ARKIV / PROSJEKT / FULLTEKST / DOI
  • Yngve Antonsen, Rachel Elise Jakhelln, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Skolers læringspraksiser og nyutdannede lærere
    Universitetsforlaget 2021 ARKIV
  • Yvonne Sørensen, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Sentrale områder i praksisopplæringen for lærerstudenters profesjonelle utvikling – en systematisk forskningsgjennomgang (2005–2020)
    Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 20. Dec 2021 ARKIV / DOI
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Yngve Antonsen, Rachel Elise Jakhelln :
    Stress-coping Strategies amongst Newly Qualified Primary and Lower Secondary School Teachers with a Master’s Degree in Norway
    Scandinavian Journal of Educational Research 2021 FULLTEKST / ARKIV / DOI
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Svein-Erik Andreassen :
    Om sammenhenger mellom forskningsspørsmål, aksjonsforskning, casestudier og generalisering
    Cappelen Damm Akademisk 2020 ARKIV / DOI
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Anne Ragnhild Grini :
    Lærerstudenters erfaringer med oppmerksomt nærvær som stressmestringsverktøy
    Universitetsforlaget 2020
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Gisken Marianne Meløe :
    Elevmassasje for å fremme positive elev-elev-relasjoner
    Universitetsforlaget 2020
  • Line Husjord, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Skolemåltidet i ungdomsskolen - et mulighetsrom for gode helsevalg
    Universitetsforlaget 2020
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Veronica Bergan :
    Livsmestring – hva kan det romme?
    Universitetsforlaget 2020
  • Yngve Antonsen, Rachel Elise Jakhelln, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Nyutdannede grunnskolelæreres faglige fordypning og masteroppgave – relevant for skolen?
    Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 ARKIV / FULLTEKST / DOI
  • Yngve Antonsen, Gregor Maxwell, Kristin Emilie W Bjørndal, Rachel Elise Jakhelln :
    «Det er et kjemperart system» – spesialpedagogikk, tilpasset opplæring og nyutdannede læreres kompetanse
    Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 PROSJEKT / FULLTEKST / ARKIV / DOI
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Yngve Antonsen, Rachel Elise Jakhelln :
    FoU-kompetansen hos nyutdannede grunnskolelærere – grunnlag for skoleutvikling?
    Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 ARKIV / PROSJEKT / FULLTEKST / DOI
  • Rachel Elise Jakhelln, Gunilla Brita Maria Eklund, Jessica Aspfors, Kristin Emilie W Bjørndal, Gerd Stølen :
    Newly qualified teachers' understandings of research-based teacher education practices-Two cases From Finland and Norway
    Scandinavian Journal of Educational Research 2019 ARKIV / DOI
  • Kristin Emilie W Bjørndal :
    Barns utvikling av kritisk tenkning – avgjørende for bærekraftig utvikling
    Universitetsforlaget 2019
  • Veronica Bergan, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Barnehagen – første steg mot en bærekraftig utvikling
    Universitetsforlaget 2019
  • Kristin Emilie W Bjørndal :
    Filosofiske samtaler - stimulering av elevers kritiske tenkning
    Universitetsforlaget 2017
  • Rachel Elise Jakhelln, Kristin Emilie W Bjørndal, Gerd Stølen :
    Masteroppgaven – relevant for grunnskolelæreren?
    Acta Didactica Norge 2016 ARKIV / FULLTEKST / DOI
  • Kristin Emilie W Bjørndal :
    Digital dømmekraft i skolen
    Cappelen Damm Akademisk 2014
  • Kristin Emilie W Bjørndal :
    Digital dømmekraft
    Gyldendal Akademisk 2014
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Veronica Bergan :
    Skape rom for folkehelse og livsmestring i skole og lærerutdanning
    Universitetsforlaget 2020
  • Veronica Bergan, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Bærekraft i praksis i barnehagen
    Universitetsforlaget 2019
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Yvonne Sørensen :
    "Arbeid med å fremme elevers subjektive livskvalitet"
    2023
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Yvonne Sørensen :
    "Arbeid med å fremme elevers subjektive livskvalitet"
    2023
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Yvonne Sørensen :
    Development of student teachers' reflexive habit through writing individual digital learning logs 
    2023
  • Andrea Hofmann, Åsmund Aamaas, Anne-Line Bjerknes, Anne Bergliot Øyehaug, Kristin Emilie W Bjørndal, Yvonne Sørensen :
    Promoting interdisciplinary teaching in teacher education
    2023
  • Kristin Emilie Willumsen :
    Ledelse av arbeid med subjektiv livskvalitet i barnehagen
    2023
  • Kristin Emilie Willumsen :
    Arbeid med elevers subjektive livskvalitet​
    2023
  • Yvonne Sørensen, Kristin Emilie Willumsen :
    Leder: Temanummeret «Å kultivere myndiggjøring i lærerutdanning og skole for økt livskvalitet blant elever»
    Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2023 DOI
  • Yngve Antonsen, Kristin Emilie W Bjørndal, Rachel Elise Jakhelln :
    Hvordan bedre yrkesstarten for lærere
    Utdanningsnytt.no 2022
  • Yngve Antonsen, Kristin Emilie W Bjørndal, Rachel Elise Jakhelln :
    Den fantastiske masterlæreren møter skolen? Følgeforskning på lærere utdannet i Pilot i Nord.
    2022
  • Svein-Erik Andreassen, Margrethe Amalie Tresselt, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Er LK20 forvirrende? - Noen refleksjoner om de tre tverrfaglige temaene og kjerneelementene
    form tidsskrift for kunst og design 23. May 2022 FULLTEKST
  • Yvonne Sørensen, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Folkehelse og livsmestring. Etablere og vedlikeholde et godt psykososialt læringsmiljø 
    2022
  • Yvonne Sørensen, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Etablering og vedlikehold av et godt psykososialt læringsmiljø gjennom modellering og studentaktiv tilnærming i faget pedagogikk og elevkunnskap (PEL)
    2022
  • Yvonne Sørensen, Kristin Emilie W Bjørndal, Veronica Bergan :
    Etablering av psykososialt læringsmiljø
    2021 DATA
  • Yngve Antonsen, Rachel Elise Jakhelln, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Behold femårig lærerutdanning
    Forskerforum.no 08. Feb 2021 FULLTEKST / DATA
  • Kristin Emilie W Bjørndal :
    Presentasjon av antologien: Skape rom for folkehelse og livsmestring i skole og lærerutdanning (Bjørndal og Bergan, 2020), kap. 8: Lærerstudenters erfaringer med oppmerksomt nærvær som stressmestringsverktøy (Bjørndal & Grini, 2020).
    2020
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Heidi Biseth :
    Bygger bro mellom skolen og lærerutdanningen
    07. Oct 2020 DATA
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Veronica Bergan :
    Bærekraft i praksis i barnehagen - fagseminar
    2019
  • Gregor Maxwell, Yngve Antonsen, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Inclusive education competence in teacher education – an absence in newly trained teachers in Norway
    2019
  • Yngve Antonsen, Rachel Elise Jakhelln, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Newly qualified teachers’ experiences of their knowledge-base in practice – a Norwegian longitudinal study.
    2019
  • Gregor Maxwell, Yngve Antonsen, Rachel Elise Jakhelln, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Inclusive education competence in teacher education – an absence in newly qualified teachers in Norway
    2019
  • Rachel Elise Jakhelln, Gunilla Brita Maria Eklund, Jessica Aspfors, Kristin Emilie W Bjørndal, Gerd Stølen :
    Newly qualified teachers’ understanding of research-based teacher education in Finland and Norway
    2018
  • Kristin Emilie W Bjørndal :
    Filosofering med barn og unge styrker medvirkning.
    2018
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Rachel Elise Jakhelln :
    Hva med masterlærerne som er ferdig utdannet – hva sier de?
    2018
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Rachel Elise Jakhelln :
    Nyutdannede «masterlærere» og yrkespraksis
    2018
  • Yngve Antonsen, Rachel Elise Jakhelln, Kristin Emilie W Bjørndal :
    RELEMAST - Relevant masterutdanning
    2018
  • Yngve Antonsen, Rachel Elise Jakhelln, Kristin Emilie W Bjørndal :
    RELEMAST – Relevant MA education for primary and lower secondary school teachers
    2018
  • Rachel Elise Jakhelln, Kristin Emilie W Bjørndal :
    Absence and presence of leadership? The experience of early career teachers’ with school management with respect to their competence from initial teacher education
    2017
  • Rachel Elise Jakhelln, Gerd Stølen, Kristin Emilie W Bjørndal, Unn-Doris K. Bæck :
    Early career teachers’ experiences with the new research-based knowledge foundation developed in Norwegian teacher education
    2016
  • Kristin Emilie W Bjørndal, Gisken Marianne Meløe :
    Barn og filosofi.
    2014

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →