Carola Kleemann



  • Carola Babette Kleemann :
    Transspråking i en samisk barnehageavdeling
    Nordisk barnehageforskning 2024 ARKIV / DOI
  • Carola Kleemann :
    Samisk i norskfaget: Flerspråklig landskap og nasjonal identitet.
    Universitetsforlaget 2023
  • Anne Myrstad, Carola Kleemann :
    Visualizing a Common World of Entanglement through Multiple Viewpoints. Visuality Design in and for Education
    Video Journal of Education and Pedagogy 2022 ARKIV / DOI
  • Carola Kleemann :
    Pedagogical Translanguaging to Create Sustainable Minority Language Practices in Kindergarten
    Sustainability 2021 ARKIV / FULLTEKST / DOI
  • Carola Babette Kleemann :
    iPad i tidlig lese- og skriveopplæring: didaktisk tenkning med iPad som verktøy
    Universitetsforlaget 2018
  • Carola Babette Kleemann :
    Lek som arena for språktilegnelse
    Cappelen Damm Akademisk 2016
  • Carola Babette Kleemann :
    Play in two languages. Language alternation and code-switching in role-play in North Sámi and Norwegian
    Nordlyd 2012 ARKIV / DOI
  • Frances Kvietok Duenas, Carola Kleemann, Pia Lane :
    Becoming Indigenous language speakers in university: Comparative perspectives from Sámi, Quechua,and Aimara student teachers
    2023
  • Carola Kleemann, Anne Myrstad :
    Barnehagebarns multisanselige møter med samiskinspirerte lekeinstallasjoner
    2023
  • Frances Kvietok Dueñas, Pia Lane, Carola Babette Kleemann :
    Becoming Indigenous language speakers: comparative perspectives from Sámi and Quechua learners and speakers
    2023
  • Frances Kvietok Dueñas, Pia Lane, Carola Babette Kleemann :
    Becoming Indigenous language speakers in university: comparative perspectives from Sámi, Quechua, and Aimara student teachers
    2023
  • Ragni Vik Johnsen, Carola Babette Kleemann, Øystein Alexander Vangsnes, Maud Westendorp :
    Føreord
    Nordlyd 2023 DOI
  • Silje Solheim Karlsen, Carola Babette Kleemann :
    Å lese en fortelling, leke en fortelling, skrive en fortelling: samisk barnelitteratur i begynneropplæringa
    2023
  • Carola Babette Kleemann :
    Becoming a North Sámi speaker and Teacher: Lydia's Experience and Trajectory of Language Vitalization
    2023
  • Anne Myrstad, Carola Babette Kleemann :
    Indigensiering av en barnehages uterom - et casestudie fra en barnehage i et urbant område
    2023
  • Carola Kleemann, Anne Myrstad :
    Key - note: Local arctic practices. Outdoors in Coastal Sámi kindergarten
    2022
  • Carola Kleemann, Anne Myrstad :
    Landscape practices in a coastal Sami kindergarten department
    2022
  • Tove Aagnes Utsi, Inger Wallem Krempig, Carola Kleemann :
    Childrens´s experiences of Sámi reindeer husbandry
    2022
  • Mariann Andersen, Carola Kleemann :
    Personlige fortellinger i barnehagelærerutdanningen
    2022
  • Carola Kleemann :
    Bærekraftige språkpraksiser: Språklæring og språktilegnelse ute i naturen og kulturen.
    2022
  • Carola Kleemann :
    Språkideologier og språkpraksiser i samiske barnehager i norskdominerte områder i Sápmi: Bever er faktisk en stein.
    2022
  • Carola Kleemann :
    Narratives as a way to find Sámi pedagogy: Telling our stories as part of working together.
    2022
  • Barbara Maria Sageidet, Veronica Bergan, Anne Myklebust Lynngård, Marianne Presthus Heggen, Tove Aagnes Utsi, Carola Kleemann et al.:
    Being and becoming eco-citizens – Preliminary research results to promote more sustainable practices in kindergartens
    2022
  • Edit Bugge, Carola Kleemann :
    Mánáid-tv/children's tv: Language performance in indigenous language vitalization and strengthening
    2022
  • Carola Kleemann, Anne Myrstad :
    Visualizing different voices in a community of practice
    2021
  • Carola Kleemann, Kristine Jonas :
    Vil øke språksynlighet: -Litt er bedre enn ingenting
    02. Mar 2021 FULLTEKST
  • Carola Kleemann :
    Narrative inquiry as a way to find Sámi pedagogy
    2021
  • Carola Kleemann, Elena Merzliakova :
    Fred og konflikt i barnehagen
    Altaposten 30. Sep 2021 FULLTEKST
  • Carola Kleemann :
    Translanguaging roleplay in North Sámi and Norwegian
    2021 FULLTEKST
  • Carola Kleemann :
    Det lingvistiske landskapet i Alta - Vises det samiske?
    2019
  • Carola Kleemann :
    Søppelbilen og språkmiljøet
    2019
  • Carola Kleemann :
    Søppelbilen og språkmiljøet
    Altaposten 20. Sep 2019
  • Carola Babette Kleemann, Johanne Ilje-Lien, Katrine Giæver, Elena Tkachenko, Kari Bratland, Anja Maria Pesch :
    Is there a Place for multilingualism in norwegian preschools
    2018
  • Carola Babette Kleemann, Anja Maria Pesch :
    Kompetanse for mangfold - et nordlig perspektiv på mangfold i barnehagen
    2018
  • Carola Babette Kleemann, Anja Maria Pesch :
    Spaces and boundaries for multilingual practices in Norwegian ECEC
    2018
  • Carola Babette Kleemann :
    Forskning på språk i barnehagen
    2018
  • Marit Anne Hauan, Mari Boine, Eva Josefsen, Odd Mattis Hætta, Carola Babette Kleemann :
    Mari Boine - Fra oppvekst til verdensstjerne
    2018
  • Carola Babette Kleemann :
    Lek på to språk. En studie av kodeveksling og språkalternering i tospråklig rollelek på nordsamisk og norsk i en samisk barnehage.
    UiT Norges arktiske universitet 2015
  • Carola Babette Kleemann :
    Play in two languages. How bilingual children use Norwegian and North-Sámi in role-play in a Sámi kindergarten
    2013
  • Carola Babette Kleemann :
    Play in two languages
    2012
  • Carola Babette Kleemann :
    Rollelek på to språk
    2012
  • Carola Babette Kleemann :
    Play in two languages
    2012
  • Leena Niiranen , Carola Babette Kleemann :
    Forskning i det flerkulturelle Finnmark
    2011
  • Halvor Hoveid, Carola Kleemann :
    Prosjekt : bearbeiding av praksisplan
    2005
  • Birgit Abelsen, Siri Ulfsdatter Søreng, Carola Kleemann :
    Ulik bakgrunn - samme mulighet? En undersøkelse om realkompetente og generelt kompetente studenter
    2004

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →